مدیر عامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به فعالیت پرقدرت عملیات عمرانی احداث ایستگاه نکویی مترو قم از 2 شیفته شدن فعالیتها در این کارگاه عمرانی خبر داد.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشتباف در بازدید میدانی مجید متینفر سرپرست شهرداری قم از عملیات عمرانی حفاری قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم، با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث ایستگاه نکویی، اظهار داشت: مدتزمان اجرای عملیات عمرانی این ایستگاه ۲۸ ماهه بوده که هماکنون ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت عمرانی ایستگاه بهصورت دو شیفته در حال انجام است، ابراز کرد: در راستای بهینهسازی اجرایی، تسریع در عملیات عمرانی و همچنین بهرهبرداری بعدی از این ایستگاه اقدامات مختلفی انجامشده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به مشخصات ایستگاه نکویی خط یک مترو قم گفت: این ایستگاه با ۱۱۰ متر طول، ۲ ورودی، ۲ آسانسور، دارای پلهبرقی و پله فرار و… در فاز دوم خط یک مترو قم احداث خواهد شد.
انگشتباف میزان حفاری و فاصله عملیات عمرانی ایستگاه تا سطح خیابان را ۷ تا ۲۲ متر دانست و ادامه داد: فرسودگی سازههای املاک محدوده، احتمالاً در ادامه مسیر اجرای ایستگاه مشکلاتی ایجاد کند که به دنبال تکمیل تملکات این املاک هستیم.
وی از پیشبینی سازههای اطلاعرسانی نظیر تلویزیون شهری برای پوشش زنده فعالیتهای پروژه مترو قم در آینده نزدیک خبر داد.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.