مدیر عامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به فعالیت پرقدرت عملیات عمرانی احداث ایستگاه نکویی مترو قم از 2 شیفته شدن فعالیتها در این کارگاه عمرانی خبر داد.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشتباف در بازدید میدانی مجید متینفر سرپرست شهرداری قم از عملیات عمرانی حفاری قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم، با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث ایستگاه نکویی، اظهار داشت: مدتزمان اجرای عملیات عمرانی این ایستگاه ۲۸ ماهه بوده که هماکنون ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت عمرانی ایستگاه بهصورت دو شیفته در حال انجام است، ابراز کرد: در راستای بهینهسازی اجرایی، تسریع در عملیات عمرانی و همچنین بهرهبرداری بعدی از این ایستگاه اقدامات مختلفی انجامشده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به مشخصات ایستگاه نکویی خط یک مترو قم گفت: این ایستگاه با ۱۱۰ متر طول، ۲ ورودی، ۲ آسانسور، دارای پلهبرقی و پله فرار و… در فاز دوم خط یک مترو قم احداث خواهد شد.
انگشتباف میزان حفاری و فاصله عملیات عمرانی ایستگاه تا سطح خیابان را ۷ تا ۲۲ متر دانست و ادامه داد: فرسودگی سازههای املاک محدوده، احتمالاً در ادامه مسیر اجرای ایستگاه مشکلاتی ایجاد کند که به دنبال تکمیل تملکات این املاک هستیم.
وی از پیشبینی سازههای اطلاعرسانی نظیر تلویزیون شهری برای پوشش زنده فعالیتهای پروژه مترو قم در آینده نزدیک خبر داد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.