مدیر عامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به فعالیت پرقدرت عملیات عمرانی احداث ایستگاه نکویی مترو قم از 2 شیفته شدن فعالیتها در این کارگاه عمرانی خبر داد.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشتباف در بازدید میدانی مجید متینفر سرپرست شهرداری قم از عملیات عمرانی حفاری قطعه پایانی تونل خط یک مترو قم، با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث ایستگاه نکویی، اظهار داشت: مدتزمان اجرای عملیات عمرانی این ایستگاه ۲۸ ماهه بوده که هماکنون ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت عمرانی ایستگاه بهصورت دو شیفته در حال انجام است، ابراز کرد: در راستای بهینهسازی اجرایی، تسریع در عملیات عمرانی و همچنین بهرهبرداری بعدی از این ایستگاه اقدامات مختلفی انجامشده است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به مشخصات ایستگاه نکویی خط یک مترو قم گفت: این ایستگاه با ۱۱۰ متر طول، ۲ ورودی، ۲ آسانسور، دارای پلهبرقی و پله فرار و… در فاز دوم خط یک مترو قم احداث خواهد شد.
انگشتباف میزان حفاری و فاصله عملیات عمرانی ایستگاه تا سطح خیابان را ۷ تا ۲۲ متر دانست و ادامه داد: فرسودگی سازههای املاک محدوده، احتمالاً در ادامه مسیر اجرای ایستگاه مشکلاتی ایجاد کند که به دنبال تکمیل تملکات این املاک هستیم.
وی از پیشبینی سازههای اطلاعرسانی نظیر تلویزیون شهری برای پوشش زنده فعالیتهای پروژه مترو قم در آینده نزدیک خبر داد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.