سرپرست شهرداری قم بر ضرورت اتمام تملکات محدوده پروژه ایستگاه مترو نکویی قم تأکید کرد.
به گزارش شهرنیوز، مهندس مجید متینفر در بازدید میدانی از عملیات عمرانی حفاری قطعه پایانی تونل و ایستگاه نکویی خط یک مترو قم، با اشاره به اهمیت تسریع در فعالیتهای عمرانی فاز دوم خط نخست، اظهار کرد: باقیمانده تملکات ایستگاه نکویی با هماهنگی منطقه یک و معاونت اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است تا تمهیدات لازم برای تسریع در انجام آن انجام شود.
وی نگاه محدود را از آفات کارها دانست و افزود: تمام بخشها و مجموعههای شهرداری قم با هماهنگی و انسجام واحد و باید کمک کنند تا پروژهها با سرعت بیشتری به سرانجام برسند.
سرپرست شهرداری قم بر اهمیت اطلاعرسانی بیشتر فعالیتهای پروژه مترو تأکید کرد و گفت: ضرورت این موضوع با توجه به فعالیتهای زیرزمینی پروژه از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید مردم از روند کارها مطلع باشند تا اگر اختلالی در فعالیت بود همکاری بیشتری داشته باشند.
متینفر ارتباطات درونسازمانی را نیز از اولویتهای کاری دانست و اضافه کرد: ارتباطات قوی سبب میشود تا بخشهای مختلف نیز پروژه را از خود بدانند و کمک بیشتری برای رفع مشکلات کنند.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.