مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم از ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم خبر داد و گفت: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشت باف ظهر امروز _ بیست و هشتم اسفند _ در بازدید شهردار قم از سایت دپوی پروژه مترو قم واقع در شهرک شهدای کامکار در بلوار حضرت معصومه (س) با اشاره به پیگیریهای انجام شده در خصوص خرید تجهیزات مورد نیاز راهاندازی مترو شامل لکوموتیو شانتر، درزین جرثقیلدار و خودروی امداد و نجات، اظها ر کرد: تأمین این تجهیزات در دستور کار شهرداری قم قرار دارد که خودروی امداد و نجات به عنوان اولین این تجهیزات در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شد.
وی تولید و تجهیز این خودرو در کشورهای اروپایی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا را از نکات شاخص آن اعلام کرد و افزود: با توجه به تأکیدات ویژهای که در تجهیز و بهرهبرداری از پروژه مترو قم وجود دارد، تأمین تجهیزات آن نیز با ملاحظات خاصی در حال پیگیری و انجام است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم موضوع تحریمهای اقتصادی و بینالمللی را از دیگر چالشهای موجود در تأمین تجهیزات دانست و گفت: علیرغم وجود مشکلات مختلف گمرکی و ارزی در تأمین تجهیزات تمام تلاش صورت گرفته است تا تمامی شاخصها و استانداردهای مورد نظر در تأمین تجهیزات لحاظ شود.
انگشتباف ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم را یادآور شد و افزود: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است و راهبران آن نیز با اتمام آموزش در سایر خطوط مترو کشور و اخذ گواهینامهها و مجوزهای مربوطه آماده فعالیت در مترو قم هستند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: سال ۱۴۰۳ نقطه عطفی برای متروی قم بود؛ سالی که شاهد پیشرفت ۹۷ درصدی فاز اول، تکمیل مرکز فرماندهی پیشرفته و خرید تجهیزات اروپایی برای مدیریت بحران و دپو بودیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به بازنگری و تصویب طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر قم در طول سالهای گذشته که نقشه راه ترافیکی شهر را مشخص کرده گفت: مطالعات جامع امکان سنجی خطوط انبوه بر شهر قم با تمرکز بر نیازهای آینده شهر انجام و خط دوم متروی قم بر این اساس مسیریابی شد.
پس از ماهها تلاش هنرمندان و کارشناسان، ساخت تابلوهای هنری ایستگاه شهید مطهری مترو قم با طراحی نوین به پایان رسید.
شهردار قم و مدیران ارشد شهری سال جدید را با دیدار با بزرگان شهر و استفاده از رهنمودهای آنان برای حرکت هر چه بهتر در مسیر شهری پویا و سرزنده آغاز کردند. بزرگان شهر در این دیدار ضمن حمایت تمام قد از مجموعه شهرداری، توصیههایی نسبت به برنامه آینده شهرداری ارائه کردند.
شهردار قم گفت: یکی از نیازهای شهر قم احداث خط دوم مترو از پردیسان است که با تصویب در شورای ترافیک استان، امیدواریم با تایید مراجع بالادستی اجرایی شود.
سال ۱۴۰۳ هم با تمام وعدهها و امیدها گذشت، اما قطار متروی قم همچنان در ایستگاه انتظاری ۱۳ ساله متوقف مانده است.
شهردار قم از قطعی شدن تخصیص ۲۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی به شهرداری قم برای پروژه قطار شهری و حملونقل عمومی خبر داد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، ضمن بازدید از تونل سنتی مترو، از دریافت مجوز انتشار ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در واسپین ساعات پایانی سالجاری، برای سال آینده خبر داد.
شهردار قم از رعایت کامل آخرین استانداردهای تجهیزاتی و فنی در اجرای پروژه مترو قم خبر داد و گفت: بهرهبرداری از فاز نخست خط یک پروژه مترو قم به شرط تأمین ناوگان در کمترین زمان به انجام خواهد رسید.
شهردار قم صبح امروز از مجموعه سایت دپو، ساختمان مرکز فرمان و مدیریت و انبار تجهیزات مترو قم بازدید کرد.