مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم از ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم خبر داد و گفت: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است.
به گزارش شهرنیوز، محمدرضا انگشت باف ظهر امروز _ بیست و هشتم اسفند _ در بازدید شهردار قم از سایت دپوی پروژه مترو قم واقع در شهرک شهدای کامکار در بلوار حضرت معصومه (س) با اشاره به پیگیریهای انجام شده در خصوص خرید تجهیزات مورد نیاز راهاندازی مترو شامل لکوموتیو شانتر، درزین جرثقیلدار و خودروی امداد و نجات، اظها ر کرد: تأمین این تجهیزات در دستور کار شهرداری قم قرار دارد که خودروی امداد و نجات به عنوان اولین این تجهیزات در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شد.
وی تولید و تجهیز این خودرو در کشورهای اروپایی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا را از نکات شاخص آن اعلام کرد و افزود: با توجه به تأکیدات ویژهای که در تجهیز و بهرهبرداری از پروژه مترو قم وجود دارد، تأمین تجهیزات آن نیز با ملاحظات خاصی در حال پیگیری و انجام است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم موضوع تحریمهای اقتصادی و بینالمللی را از دیگر چالشهای موجود در تأمین تجهیزات دانست و گفت: علیرغم وجود مشکلات مختلف گمرکی و ارزی در تأمین تجهیزات تمام تلاش صورت گرفته است تا تمامی شاخصها و استانداردهای مورد نظر در تأمین تجهیزات لحاظ شود.
انگشتباف ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم را یادآور شد و افزود: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است و راهبران آن نیز با اتمام آموزش در سایر خطوط مترو کشور و اخذ گواهینامهها و مجوزهای مربوطه آماده فعالیت در مترو قم هستند.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.