شهردار قم صبح امروز از مجموعه سایت دپو، ساختمان مرکز فرمان و مدیریت و انبار تجهیزات مترو قم بازدید کرد.
به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیاننژاد شهردار قم، صبح امروز با حضور در محل سایت دپو پروژه مترو قم واقع در شهرک شهدای کامکار در بلوار حضرت معصومه(س) از بخشهای مختلف این مجموعه بازدید کرد.
بازدید از ساختمان مرکز فرمان و مدیریت مترو قم شامل بخشهای مدیریت، مانیتورینگ، مرکز کنترل خط، تجهیزات مخابراتی و سیگنالینگ از بخشهای این بازدید بود.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم در حاشیه این بازدید با اعلام مشخصات این ساختمان و برنامهریزی انجام شده برای تجهیز و بهرهبرداری از آن در آینده نزدیک گفت: مجموعا مبلغ 2500 میلیارد ريال برای احداث و تجهیز این ساختمان هزینه خواهد شد.
رونمایی از خودرو امداد مترو قم نیز از دیگر برنامههای بازدید امروز بود. این خود رو ساخت کشور آلمان و تجهیز شده به آخرین امکانات و تجهیزات مورد نیاز امداد و نجات بوده و ارزش روز آن بیش از یک میلیون یورو برآورد میشود.
شهردار قم همچنین از مجموعه انبارهای تجهیزات مترو قم نیز بازدید و در جریان آخرین اقدامات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز بهرهبرداری از خط یک مترو قم و تکمیل فازهای مختلف این پروژه بزرگ قرار گرفت.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.