ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

بازدید شهردار قم از مجموعه دپو و ساختمان مرکز فرمان و مدیریت مترو قم/ رونمایی از خودرو امداد مترو قم

28 اسفند 1403

شهردار قم صبح امروز از مجموعه سایت دپو، ساختمان مرکز فرمان و مدیریت و انبار تجهیزات مترو قم بازدید کرد.

image

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، صبح امروز با حضور در محل سایت دپو پروژه مترو قم واقع در شهرک شهدای کامکار در بلوار حضرت معصومه(س) از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

بازدید از ساختمان مرکز فرمان و مدیریت مترو قم شامل بخش‌های مدیریت، مانیتورینگ، مرکز کنترل خط، تجهیزات مخابراتی و سیگنالینگ از بخش‌های این بازدید بود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم در حاشیه این بازدید با اعلام مشخصات این ساختمان و برنامه‌ریزی انجام شده برای تجهیز و بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک گفت: مجموعا مبلغ 2500 میلیارد ريال برای احداث و تجهیز این ساختمان هزینه خواهد شد.

رونمایی از خودرو امداد مترو قم نیز از دیگر برنامه‌های بازدید امروز بود. این خود رو ساخت کشور آلمان و تجهیز شده به آخرین امکانات و تجهیزات مورد نیاز امداد و نجات بوده و ارزش روز آن بیش از یک میلیون یورو برآورد می‌شود.

شهردار قم همچنین از مجموعه انبارهای تجهیزات مترو قم نیز بازدید و در جریان آخرین اقدامات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز بهره‌برداری از خط یک مترو قم و تکمیل فازهای مختلف این پروژه بزرگ قرار گرفت.

تگ ها :
آخرین اخبار

15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.


اتمام نصب تابلوی هنری اسلامی-ایرانی در ایستگاه مترو کشاورز قم

تابلوی هنری منحصربه‌فردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا به‌عنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حمل‌ونقل ریلی بدرخشد.


بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم از فاز دوم مترو

بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از فاز دوم خط اول مترو قم با همراهی اعضای شورای شهر انجام شد؛ در این بازدید آخرین وضعیت پروژه بررسی و بر همکاری پلیس و شهرداری برای تسریع بهره‌برداری و ارتقای ایمنی ترافیک شهری تأکید شد.


تأکید مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم مساعدت نسبت به پرداختی‌های پیمانکاران مترو

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اهمیت حقوق کارگران و بیمه‌شدگان، برمساعدت و لزوم نظارت دقیق و شفاف بر پرداخت‌های قانونی پیمانکاران تاکید کرد.


دستگاه‌های حفار مترو وارد قم شدند

شهردار قم گفت: با تلاش همکارانم در شورای شهر و سازمان قطار شهری، ۲ دستگاه TBM با قطر ۶ متر برای حفاری خط دوم مترو وارد قم شد.