مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم گفت: سال ۱۴۰۳ و همزمان با ورود خودروی امداد و نجات (Rescue car) تکمیل ساختمان مرکز فرمان و بهرهبرداری مترو قم برای سازمان حملونقل ریلی قم انجام شد.
به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی، محمدرضا انگشتباف در گفتوگو با خبرنگاران از ورود خودروی امداد و نجات به پروژه مترو و تکمیل ساختمان مرکز فرمان و بهرهبرداری مترو قم در اسفند سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به رخداد این دو دستاورد مهم در پروژه، در صورت تأمین واگن مترو توسط وزارت کشور، عملیات بهرهبرداری با ضریب ایمنی بالایی در سال ۱۴۰۴ اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: خودروی امداد و نجات با هدف افزایش ایمنی و توان عملیاتی مترو قم در مواقع اضطراری طراحی شده که طی یک فرایند پیچیده مالی و مهندسی از شرکتهای معتبر اروپایی تأمین و به محل کارگاه منتقل شده است و نمونه مشابه داخلی ندارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم خاطرنشان کرد: ساختمان مرکز فرمان و بهرهبرداری متروی قم نیز با هدف کنترل، پایش و مدیریت ترافیک خطوط ریلی قم طراحی و احداث شده و تجهیزات سامانههای مخابراتی و سیگنالینگ در این مرکز نصب شده است تا در زمان سیر و حرکت قطار، بهرهبرداری ایمن از خط مترو را میسر خواهد کرد.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.