شهردار قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ به تحقق بالای صددرصدی خواهد رسید و این نشاندهنده برنامهمحور بودن مجموعه است.
به گزارش شهرنیوز، سید مرتضی سقائیاننژاد امروز _ یکشنبه بیست و ششم اسفند _ در دیدار با رئیسکل دادگستری و دادستان استان قم، با اشاره به وجود انسجام در مجموعه شهرداری قم، اظهار داشت: پروژههای مختلفی در سطح شهر در حال اجراست که بهتدریج وارد مدار خدمت به مردم وارد خواهند شد.
وی با بیان اینکه در تلاشیم برخی از پروژهها را تا پیش از پایان سال به بهرهبرداری برسانیم، افزود: پروژه مترو در فاز نخست آماده بهرهبرداری و منتظر تأمین واگن از طرف وزارت کشور است که با ورود واگن بلافاصله این فاز پروژه قابلیت بهرهبرداری دارد.
شهردار قم با تأکید بر اینکه فعالیت در فاز دوم پروژه مترو نیز از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران در چندین جبهه در حال انجام است، ابراز کرد: در حال حاضر هزینه اجرای هر کیلومتر خط مترو حدود دو هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
سقائیاننژاد از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رقم در انتهای سال و جمعبندی نهایی قطعاً تحقق مناسبی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار پرونده دارای رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ در قم وجود دارد، اذعان کرد: در سال گذشته و با اجرای بند "ت" تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲، بخشی از پروندهها تعیین تکلیف شد ولی با توجه به ثابت ماندن مبلغ بر اساس سال تخلف، بسیاری از مالکان خواهان تعیین تکلیف نیستند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.