معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: قطعات قالب هیدرولیک تونل NATM متروی قم برای اجرای لاینینگ نهایی آخرین بخش تونل خط یک مترو وارد کارگاه شد.
به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، عماد معینی در گفتوگویی اظهار کرد: در نخستین روزهای هفته جاری، قطعات قالب لاینیگ تونل NATM خط یک متروی قم که در یکی از کارخانهجات معتبر در این زمینه، به همت پیمانکار مجری تونل و تحت نظر مشاور پروژه ساخته شده است، به محل پروژه حمل شد.
وی افزود: این قالب تمام مکانیزه از ۳ بخش فوقانی (برای لاینینگ سقف تونل)، قطعات جنبی (برای لاینینگ دیواره تونل) و بالهای تحتانی (برای اجرای بخش تحتانی دیواره مجاور رادیه کف) تشکیل شده است که با اتصالات تنظیم کننده لولایی خاص بهم متصل هستند و به طور کامل با استفاده از جکهای هیدرولیکی حرکت میکنند.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه قالب، در هر مرحله از بتنریزی، یک طول شش متری از کل مقطع دایرهای تونل NATM بتنریزی میشود، سپس بعد از زمان گیرش بتن، جکها جمع و قالب از بتن جدا شده است تا با نیروی رانش موتور به محل مرحله بعدی منتقل شود.
معینی گفت: ساخت این قالب که وزن تمام شده آن به همراه اتصالات بالغ بر ۴۱ تن است، حدود دو ماه زمان برد و تا دو هفته دیگر در کارگاه مونتاژ میشود و آماده استفاده در لاینینگ تونل خواهد بود.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.