ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم: ورود قطعات نخستین دستگاه قالب لاینینگ تونل NATM متروی قم

05 اسفند 1403

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم گفت: قطعات قالب هیدرولیک تونل NATM متروی قم برای اجرای لاینینگ نهایی آخرین بخش تونل خط یک مترو وارد کارگاه شد.

image

به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، عماد معینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در نخستین روزهای هفته جاری، قطعات قالب لاینیگ تونل NATM خط یک متروی قم که در یکی از کارخانه‌جات معتبر در این زمینه، به همت پیمانکار مجری تونل و تحت نظر مشاور پروژه ساخته شده است، به محل پروژه حمل شد.

وی افزود: این قالب تمام مکانیزه از ۳ بخش فوقانی (برای لاینینگ سقف تونل)، قطعات جنبی (برای لاینینگ دیواره تونل) و بال‌های تحتانی (برای اجرای بخش تحتانی دیواره مجاور رادیه کف) تشکیل شده است که با اتصالات تنظیم کننده لولایی خاص بهم متصل هستند و به طور کامل با استفاده از جک‌های هیدرولیکی حرکت می‌کنند.

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه قالب، در هر مرحله از بتن‌ریزی، یک طول شش متری از کل مقطع دایره‌ای تونل NATM بتن‌ریزی می‌شود، سپس بعد از زمان گیرش بتن، جک‌ها جمع و قالب از بتن جدا شده است تا با نیروی رانش موتور به محل مرحله بعدی منتقل شود.

معینی گفت: ساخت این قالب که وزن تمام شده آن به همراه اتصالات بالغ بر ۴۱ تن است، حدود دو ماه زمان برد و تا دو هفته دیگر در کارگاه مونتاژ می‌شود و آماده استفاده در لاینینگ تونل خواهد بود.

تگ ها :
آخرین اخبار

مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.


اتمام نصب تابلوی هنری اسلامی-ایرانی در ایستگاه مترو کشاورز قم

تابلوی هنری منحصربه‌فردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا به‌عنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حمل‌ونقل ریلی بدرخشد.