معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: قطعات قالب هیدرولیک تونل NATM متروی قم برای اجرای لاینینگ نهایی آخرین بخش تونل خط یک مترو وارد کارگاه شد.
به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، عماد معینی در گفتوگویی اظهار کرد: در نخستین روزهای هفته جاری، قطعات قالب لاینیگ تونل NATM خط یک متروی قم که در یکی از کارخانهجات معتبر در این زمینه، به همت پیمانکار مجری تونل و تحت نظر مشاور پروژه ساخته شده است، به محل پروژه حمل شد.
وی افزود: این قالب تمام مکانیزه از ۳ بخش فوقانی (برای لاینینگ سقف تونل)، قطعات جنبی (برای لاینینگ دیواره تونل) و بالهای تحتانی (برای اجرای بخش تحتانی دیواره مجاور رادیه کف) تشکیل شده است که با اتصالات تنظیم کننده لولایی خاص بهم متصل هستند و به طور کامل با استفاده از جکهای هیدرولیکی حرکت میکنند.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه قالب، در هر مرحله از بتنریزی، یک طول شش متری از کل مقطع دایرهای تونل NATM بتنریزی میشود، سپس بعد از زمان گیرش بتن، جکها جمع و قالب از بتن جدا شده است تا با نیروی رانش موتور به محل مرحله بعدی منتقل شود.
معینی گفت: ساخت این قالب که وزن تمام شده آن به همراه اتصالات بالغ بر ۴۱ تن است، حدود دو ماه زمان برد و تا دو هفته دیگر در کارگاه مونتاژ میشود و آماده استفاده در لاینینگ تونل خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: تاکنون ۷۵۰ متر از تونل سنتی در کارگاه جمکران در عمق ۱۲ تا ۱۵ متری زمین حفاری شده و پس از تکمیل این پروژه، محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.
پروژه متروی کلانشهر قم با وجود همه مشکلات، همچنان مقاوم در مسیر تحقق خود قرار دارد و امید است با کمک سایر نهادها به ویژه دولت بتواند در کمترین زمان و بهترین کیفیت ممکن به نتیجه مطلوب برسد.
تیم فوتسال سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، با غلبه بر تیم سهند در مسابقه فینال، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
ایستگاه کشاورز خط ۱ مترو قم برای بازدید های تخصصی مدیران و دانشگاهیان از شرایط لازم برخوردار است.
در ادامه مسابقات فوتسال سازمان نظام مهندسی ساختمان، امروز تیم فوتسال سازمان حمل و نقل ریلی قم در مسابقه ای پُرهیجان از سد تیم اداره کل نوسازی مدارس استان گذشت و به فینال مسابقات صعود کرد.
شهردار قم گفت: متروی قم در دو سال گذشته منتظر تأمین واگن است و مسیرهای مختلفی برای رفع این مشکل پیموده شده که تاکنون نتیجهای نداشته است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به ترخیص خودروهای پیشرفته امداد و نجات متروی قم از گمرک گفت: قیمت تمام شده فاز نخست متروی قم با تملک ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
محدرضا انگشت باف مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش مهندسان متخصص مرتبط با پروژه های این مجموعه، روز مهندس را به تمامی دست اندرکاران تبریک گفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در راستای تامین واگن و راهاندازی پروژه متروی قم، مذاکراتی با نمایندگان مشهد انجام داده و موضوع تامین واگن را در جلسه سران مطرح کرده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم از پروژه مترو قم بازدید و بر اهمیت توسعه زیرساختهای شهر قم تاکید کرد