مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم از پروژه مترو قم بازدید و بر اهمیت توسعه زیرساختهای شهر قم تاکید کرد
به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، محمدرضا محمدیان مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم وجمعی از مدیران این شرکت از پروژه مترو قم بازدید کردند.
این بازدید به منظور بررسی پیشرفتهای پروژه متروی قم و ارزیابی نیازهای آینده انجام شد.
در این دیدار عماد معینی، معاون فنی و اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی قم گزارشی از مراحل اجرایی و چالشهای موجود ارائه داد و به برنامههای آینده برای تکمیل هرچه سریعتر این پروژه اشاره کرد.
وی اظهار کرد: این بازدید نشاندهنده عزم و اراده مسئولان برای بهبود زیرساختهای حمل و نقل در استان قم و ارتقاء سطح زندگی شهروندان است.
محمدیان در این بازدید با اشاره به اهمیت پروژه مترو برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان، گفت: پروژه مترو نه تنها به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک میکند، بلکه به توسعه اقتصادی و اجتماعی استان نیز کمک شایانی خواهد کرد.
در این بازدید، کارشناسان سرویسهای صنعتی منطقه نیز نظرات و پیشنهادات خود را برای تسریع در روند اجرای پروژه و تامین سوخت ماشین آلات عمرانی مطرح کردند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.