مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، چهارشنبه شب مورخ 1402/3/3 قسمتی از سطح آسفالت حوالی کوچه 54 خیابان امامزاده ابراهیم(ع) نشست کرده که کارشناسان سازمان قطار شهری قم با حضور و بررسی میدانی خود این حادثه را بدون ارتباط با عملیات اجرایی پروژه مترو دانستند.
مهندس مهتدی بیان نمود: نشست زمین در محل مورد نظر در مسیر حفاری لوله فاضلاب خیابان رخ داده که بارها دچار این مشکل شده و جلساتی با محوریت مدیریت بحران شهرداری قم در این خصوص تشکیل شده است و مؤلفه های اثر گذار مانند تراکم نامناسب مصالح پرکننده روی خط فاضلاب عمقی که از وسط خیابان عبور می کند در حال بررسی است، اما چیزی که قطعیت دارد این است که عوامل پیمانکار مترو هیچگونه فعالیت جدیدی در آن محل ندارند و کلیه سازه های زیر زمینی آن محدوده به صورت کامل و با بتن پر مقاومت دیواره سازی (لاینینگ بتنی) شده است.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
جمعی از مسئولین و اساتید جامعه المصطفی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو قم بازدید نمودند.
مسئول کنترل پروژه سازمان قطار شهری قم:اجرای 7400 متر مربع جاده سازی در دپو و پارکینگ مترو برای فاز اول خط 1 پروژه مترو قم پیش بینی شده است که در حال نهایی شدن است.
در ادامه بازدیدهای دوره ای، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، ظهر چهار شنبه مورخ 1402/03/31 از دپو و پارکینگ مترو درکارگاه قلعه کامکار بازدید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.
بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.
تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.
تجهیزات سامانه تهویه و اعلام حریق، ساخته شده توسط متخصصان داخلی وارد پروژه مترو قم گردید.