تجهیزات سامانه تهویه و اعلام حریق، ساخته شده توسط متخصصان داخلی وارد پروژه مترو قم گردید.
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، سیدامید خداشناس معاونت بهره برداری و تجهیزات سازمان قطار شهری عنوان نمود: با توجه به اولویت بندی و برنامه ریزی صورت گرفته در بخش تامین و نصب تجهیزات مترو ،پیشرفت بسیار خوبی در ابتدای سال جاری داشتیم که در این مرحله ضمن رعایت استانداردهای فنی، ایمنی و رفاهی پروژه برای مسافرین شاهد ورود تجهیزات سامانه تهویه ودفع دود، اعلام و اطفاء حریق به محل پروژه می باشیم.
ایشان در ادامه اظهار داشت با توجه به تحریم های ایجاد شده و نوسانات نرخ ارز، یکی از مشکلات پروژه های مترویی کشور تامین تجهیزات می باشد، که به لطف خداوند متعال و رویکرد این سازمان در بومی سازی و حمایت از تولید داخل، با تکیه بر دانش فنی متخصصان ایرانی طراحی و ساخت سامانه تهویه در داخل کشور صورت گرفته و عملیات نصب از اوایل خردادماه آغاز خواهد شد.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.