ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

روسازی مسیر مترو قم

09 اردیبهشت 1402

سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه روسازی قطعه اول خط 1 مترو قم، انجام حدود 17/5کیلومتر روسازی مسیر میباشد. ( تاریخ انتشار1402/02/09)

image

مهندس معینی، سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم در مصاحبه با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان داشت: مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول 17/5 کیلومتر، شامل 2 خط مسیر تونلی به طول حدود ۱۲ کیلومتر تا بعد از ایستگاه میدان شهید مطهری و همچنین حدود 5/5 کیلومتر خط ریلی در دپو انجام گردیده است.
 در ادامه مهندس معینی عنوان نمود: اقدامات خوبی در جهت بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخلی در تولید سوزن و کراوس اور و همچنین ادوات روسازی مسیر، در این پروژه صورت گرفته که از ظرفیت بخش فنی و دانشگاهی جهت پیشبرد مطالعات استفاده شده و در این راستا ساخت سوزن ها و کراس اور ها و همچنین بخش تکه مرکزی آنها بطور کامل توسط شرکت های داخلی دانش بنیان انجام گردید.
سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم خاطر نشان کرد: حدود ۱۲۰۰ متر خط سوله پارکینگ در یک بازه زمانی ۵ ماهه اجرا شده است که از این حیث سازمان قطار شهری قم، دارای یک رکورد در سطح کشور میباشد.

 

تگ ها :
آخرین اخبار

مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.


اتمام نصب تابلوی هنری اسلامی-ایرانی در ایستگاه مترو کشاورز قم

تابلوی هنری منحصربه‌فردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا به‌عنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حمل‌ونقل ریلی بدرخشد.