بشری موحد : در سال 1401، بیشترین جذب منابع مالی طی سالیان گذشته جهت تکمیل و بهره برداری مترو قم را داشته ایم. ( تاریخ انتشار 1402/01/28)
در مصاحبه ای که توسط واحد خبر سازمان قطار شهری قم با عباس بشری موحد سرپرست معاونت اداری و مالی سازمان قطار شهری شهرداری قم صورت گرفت، جذب منابع مالی دولتی در کنار منابع مالی شهری به عنوان مهمترین اولویت کاری سازمان قطار شهری در بخش پشتیبانی پروژه مترو معرفی گردید.
سرپرست معاونت اداری ومالی سازمان قطار شهری قم افزود: در سال 1401، جهت شتاب بخشیدن به تکمیل ایستگاه های مسافرگیر فاز نخست خط یک مترو، جمعاً مبلغ 5 هزار میلیارد ریال نقدینگی به پروژه تزریق گردید و ان شاءالله در سال 1402 نیز منابع مالی مورد نیاز پیگیری و تأمین خواهد شد.
عباس بشری موحد خاطر نشان کرد: تورم افسار گسیخته سال گذشته باعث ایجاد مشکلات فراوانی در زمانبندی پروژه گردید ولی همه تلاش خود را بکار بستیم تا در روند اجرایی پروژه خلل و توقفی صورت نگیرد.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.