سرپرست سازمان قطار شهری در دومین روزی کاری سال 1402 با حضور در دپو و پارکینگ مترو پیشرفت جبهات کاری فعال را مورد ارزیابی قرار داد. (تاریخ انتشار ۱۴۰2/01/06)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز یکشنبه مورخ ۱۴۰2/01/06 محمدرضا انگشت باف سرپرست سازمان قطار شهری قم به همراه معاونت فنی اجرایی و مدیران فنی سازمان از بخش های مختلف دپو و پارکینگ مترو بازدید و فعالیت نیروهای مستقر در کارگاه را مورد بررسی قرار داد.
طی این بازدید مهندس معینی، معاون فنی اجرایی سازمان قطار شهری با تشریح فعالیت های انجام شده در قسمتهای مختلف دپو و پارکینگ که در محوطه 38 هکتاری کارگاه قلعه کامکار در حال انجام می باشد، از فعالیت مستمر نیروهای پیمانکار حتی در روزهای تعطیل عید نوروز خبر داد.
سرپرست سازمان قطار شهری با ابراز رضایت از فعالیت های انجام شده در ایستگاه های میدان شهید مطهری و میدان کشاورز، خواستار تلاش بیشتر پیمانکار برای دستیابی به برنامه زمانبندی در بخش دپو و پارکینگ نیز شد.
کارگاه 38 هکتاری دپو و پارکینگ در ضلع شمال غربی شهر مقدس قم و ابتدای جاده جعفریه قرار دارد که شامل بخش های مختلف تعمیر و نگهداری ناوگان و خطوط ریلی و همچنین قسمت های مربوط به کنترل خط و دپو و پارکینگ قطارها می باشد که در حال حاضر نیز اجرای عملیات محوطه سازی، ساختمان occ و سوله تعمیرات و نگهداری در دستور کار قرار دارد.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.