سرپرست سازمان قطار شهری در دومین روزی کاری سال 1402 با حضور در دپو و پارکینگ مترو پیشرفت جبهات کاری فعال را مورد ارزیابی قرار داد. (تاریخ انتشار ۱۴۰2/01/06)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز یکشنبه مورخ ۱۴۰2/01/06 محمدرضا انگشت باف سرپرست سازمان قطار شهری قم به همراه معاونت فنی اجرایی و مدیران فنی سازمان از بخش های مختلف دپو و پارکینگ مترو بازدید و فعالیت نیروهای مستقر در کارگاه را مورد بررسی قرار داد.
طی این بازدید مهندس معینی، معاون فنی اجرایی سازمان قطار شهری با تشریح فعالیت های انجام شده در قسمتهای مختلف دپو و پارکینگ که در محوطه 38 هکتاری کارگاه قلعه کامکار در حال انجام می باشد، از فعالیت مستمر نیروهای پیمانکار حتی در روزهای تعطیل عید نوروز خبر داد.
سرپرست سازمان قطار شهری با ابراز رضایت از فعالیت های انجام شده در ایستگاه های میدان شهید مطهری و میدان کشاورز، خواستار تلاش بیشتر پیمانکار برای دستیابی به برنامه زمانبندی در بخش دپو و پارکینگ نیز شد.
کارگاه 38 هکتاری دپو و پارکینگ در ضلع شمال غربی شهر مقدس قم و ابتدای جاده جعفریه قرار دارد که شامل بخش های مختلف تعمیر و نگهداری ناوگان و خطوط ریلی و همچنین قسمت های مربوط به کنترل خط و دپو و پارکینگ قطارها می باشد که در حال حاضر نیز اجرای عملیات محوطه سازی، ساختمان occ و سوله تعمیرات و نگهداری در دستور کار قرار دارد.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.