سرپرست سازمان قطار شهری در دومین روزی کاری سال 1402 با حضور در دپو و پارکینگ مترو پیشرفت جبهات کاری فعال را مورد ارزیابی قرار داد. (تاریخ انتشار ۱۴۰2/01/06)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز یکشنبه مورخ ۱۴۰2/01/06 محمدرضا انگشت باف سرپرست سازمان قطار شهری قم به همراه معاونت فنی اجرایی و مدیران فنی سازمان از بخش های مختلف دپو و پارکینگ مترو بازدید و فعالیت نیروهای مستقر در کارگاه را مورد بررسی قرار داد.
طی این بازدید مهندس معینی، معاون فنی اجرایی سازمان قطار شهری با تشریح فعالیت های انجام شده در قسمتهای مختلف دپو و پارکینگ که در محوطه 38 هکتاری کارگاه قلعه کامکار در حال انجام می باشد، از فعالیت مستمر نیروهای پیمانکار حتی در روزهای تعطیل عید نوروز خبر داد.
سرپرست سازمان قطار شهری با ابراز رضایت از فعالیت های انجام شده در ایستگاه های میدان شهید مطهری و میدان کشاورز، خواستار تلاش بیشتر پیمانکار برای دستیابی به برنامه زمانبندی در بخش دپو و پارکینگ نیز شد.
کارگاه 38 هکتاری دپو و پارکینگ در ضلع شمال غربی شهر مقدس قم و ابتدای جاده جعفریه قرار دارد که شامل بخش های مختلف تعمیر و نگهداری ناوگان و خطوط ریلی و همچنین قسمت های مربوط به کنترل خط و دپو و پارکینگ قطارها می باشد که در حال حاضر نیز اجرای عملیات محوطه سازی، ساختمان occ و سوله تعمیرات و نگهداری در دستور کار قرار دارد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.