به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، مهندس ابراهیم نیلیه گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری شروع شد. (95/2/5)
ایشان ضمن تبریک احداث این ایستگاه به مردم شریف شهر و مدیران شهری افزود طبق برنامه قرار بود عملیات اجرایی احداث این ایستگاه قبل از ایام عید نوروز صورت پذیرد ولی به علت مشکلات ترافیکی محتمل برای مسافرین نوروزی، این عملیات به بعد از ایام عید موکول شد.
وی ضمن عذرخواهی از مردم شریف شهر قم بابت مشکلات ترافیکی پیش آمده بیان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با پیمانکار مقرر گشته عملیات اجرایی این ایستگاه به واسطه وجود حساسیت های ترافیکی آن بیش از 8 ماه طول نکشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد این ایستگاه نقطه تلاقی کریدور خط A متروی قم با کریدور منوریل
می باشد.
ایشان با اشاره به حفاری تونل مکانیزه مترو تا مرز 7380 متر از منطقه قلعه کامکار به میدان ولیعصر عج افزود هم اکنون دستگاه عظیم حفاری TBM در نزدیکی بیمارستان نکوئی قرار دارد و طبق زمانبندی، مقرر شده با احداث ایستگاه های مسیر از قلعه کامکار تا میدان مطهری در حداقل زمان ممکن به اتمام برسد.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.