به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، مهندس ابراهیم نیلیه گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری شروع شد. (95/2/5)
ایشان ضمن تبریک احداث این ایستگاه به مردم شریف شهر و مدیران شهری افزود طبق برنامه قرار بود عملیات اجرایی احداث این ایستگاه قبل از ایام عید نوروز صورت پذیرد ولی به علت مشکلات ترافیکی محتمل برای مسافرین نوروزی، این عملیات به بعد از ایام عید موکول شد.
وی ضمن عذرخواهی از مردم شریف شهر قم بابت مشکلات ترافیکی پیش آمده بیان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با پیمانکار مقرر گشته عملیات اجرایی این ایستگاه به واسطه وجود حساسیت های ترافیکی آن بیش از 8 ماه طول نکشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد این ایستگاه نقطه تلاقی کریدور خط A متروی قم با کریدور منوریل
می باشد.
ایشان با اشاره به حفاری تونل مکانیزه مترو تا مرز 7380 متر از منطقه قلعه کامکار به میدان ولیعصر عج افزود هم اکنون دستگاه عظیم حفاری TBM در نزدیکی بیمارستان نکوئی قرار دارد و طبق زمانبندی، مقرر شده با احداث ایستگاه های مسیر از قلعه کامکار تا میدان مطهری در حداقل زمان ممکن به اتمام برسد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.