مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به نیاز متروی قم به 31 ماشین سوزن گفت: 19 دستگاه از آنها در مسیر دپو و 12 ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
تأمین ۳۱ماشین سوزن برای فاز نخست متروی قم
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به نیاز متروی قم به 31 ماشین سوزن گفت: 19 دستگاه از آنها در مسیر دپو و 12 ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به تأمین ماشین سوزنهای متروی قم اظهار داشت: برای خط یک متروی قم ۳۱ماشین سوزن نیاز داریم که ۱۹دستگاه از آنها در مسیر دپو و ۱۲ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه ساخت این ماشین سوزنها به اتمام رسیده است، افزود: بازرسی ماشین سوزنهای متروی قم انجامشده و آماده حمل است و تا دو ماه آینده وارد پروژه میشود.
درویشی از تلاش برای تأمین بسته رادیویی مترو تا فروردین ۱۴۰۰خبر داد و گفت: تجهیزات تولید داخل سیستم رادیو تحویل گیری شده است و تجهیزات خارجی نیز بعد از انجام فرایند بازرسی توسط شرکت بازرسی بینالمللی آماده حمل است.
امرالهی با تأکید بر ضرورت توسعه حملونقل ریلی در خدمترسانی به میلیونها زائر در شهر قم گفت: مترو قم به عنوان یکی از اولویتهای راهبردی مدیریت شهری به سالانه 7 همت بودجه جهت تکمیل خط اول و انجام خط دوم نیازمند است.
مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه در منطقه شش شهرداری قم پس از تخریب و آزادسازی تحویل سازمان قطار شهری شد.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اقدام مجموعه مدیریت شهری برای آغاز عملیات اجرایی خط B مترو را خدمتی ماندگار به زائران و مجاوران دانست و گفت: این پروژه عظیم نشاندهنده عزم جدی مدیریت شهری برای خدمترسانی به زائران و مجاوران کریمه اهلبیت(س) است و جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.