مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به نیاز متروی قم به 31 ماشین سوزن گفت: 19 دستگاه از آنها در مسیر دپو و 12 ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
تأمین ۳۱ماشین سوزن برای فاز نخست متروی قم
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به نیاز متروی قم به 31 ماشین سوزن گفت: 19 دستگاه از آنها در مسیر دپو و 12 ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به تأمین ماشین سوزنهای متروی قم اظهار داشت: برای خط یک متروی قم ۳۱ماشین سوزن نیاز داریم که ۱۹دستگاه از آنها در مسیر دپو و ۱۲ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه ساخت این ماشین سوزنها به اتمام رسیده است، افزود: بازرسی ماشین سوزنهای متروی قم انجامشده و آماده حمل است و تا دو ماه آینده وارد پروژه میشود.
درویشی از تلاش برای تأمین بسته رادیویی مترو تا فروردین ۱۴۰۰خبر داد و گفت: تجهیزات تولید داخل سیستم رادیو تحویل گیری شده است و تجهیزات خارجی نیز بعد از انجام فرایند بازرسی توسط شرکت بازرسی بینالمللی آماده حمل است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.