مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به نیاز متروی قم به 31 ماشین سوزن گفت: 19 دستگاه از آنها در مسیر دپو و 12 ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
تأمین ۳۱ماشین سوزن برای فاز نخست متروی قم
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به نیاز متروی قم به 31 ماشین سوزن گفت: 19 دستگاه از آنها در مسیر دپو و 12 ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به تأمین ماشین سوزنهای متروی قم اظهار داشت: برای خط یک متروی قم ۳۱ماشین سوزن نیاز داریم که ۱۹دستگاه از آنها در مسیر دپو و ۱۲ماشین سوزن برای مسیر استفاده میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه ساخت این ماشین سوزنها به اتمام رسیده است، افزود: بازرسی ماشین سوزنهای متروی قم انجامشده و آماده حمل است و تا دو ماه آینده وارد پروژه میشود.
درویشی از تلاش برای تأمین بسته رادیویی مترو تا فروردین ۱۴۰۰خبر داد و گفت: تجهیزات تولید داخل سیستم رادیو تحویل گیری شده است و تجهیزات خارجی نیز بعد از انجام فرایند بازرسی توسط شرکت بازرسی بینالمللی آماده حمل است.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت تسریع در راهاندازی متروی قم گفت: متروی قم میتواند به نمادی از حمایت از تولید داخل تبدیل شود.