مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تولید تابلوهای DCمترو در ایران، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا از تأمین تمام رکتیفایرهای موردنیاز مترو قم در ایران خبر داد.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به تولید تابلوهای Dc موردنیاز پروژه متروی قم در ایران، اظهار داشت: با انتقال تکنولوژی این تابلوها توسط شرکت نوآوران برق آریا در ایران تولید میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم بابیان اینکه ترانسهای LPS نیز به شرکت ایرانی ایران ترانسفو واگذارشده است، بیان کرد: رکتیفایرهای مترو که همیشه در صنعت ریلی کشور از شرکت خارجی تهیه میشد برای اولین بار در پروژه قطار شهری قم تمامی رکتیفایرهای مترو توسط جهاد دانشگاهی علم و صنعت تولید میشود.
درویشی افزود: دیگر قطارهای شهری ها در کشور هم بعضا از این تجهیزات استفاده کردهاند اما عمدتاً در دو یا سه ایستگاه یا بهعنوان پشتیبانی سیستمهای اصلی که خارجی بودند استفادهشده است اما در کل پروژه قطارشهری قم، از رکتیفایر جهاد دانشگاهی استفاده خواهیم کرد.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.