مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: از ابتدای سال جاری، مقدمات اجرای روسازی خطوط ریلی فراهم و از تیرماه نیز اجرای آن آغاز شده است.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به اولویت روسازی خطوط ریلی در اجرای پروژه خط یک مترو، از لزوم انجام ۶ کیلومتر ریل گذاری مسیر دو خطه در تونل و ۵.۵ کیلومتر عملیات روسازی خطوط ریلی در دپو خط یک خبر داد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در این زمینه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، مقدمات اجرای روسازی خطوط ریلی فراهم و از تیرماه نیز اجرای آن آغاز شده است.
درویشی افزود: عملیات روسازی شامل ریل گذاری ۶ کیلومتر مسیر دو خط رفت و برگشت و ۵.۵ کیلومتر عملیات روسازی خطوط ریلی در دپو است.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.