مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اولویتبندی تجهیزات لازم در پروژه قطار شهری در 9 بسته از اجرای 17 مناقصه برای تأمین این تجهیزات خبر داد
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، با اشاره به اولویت بندی تأمین تجهیزات فاز اول راه اندازی پروژه خط یک مترو، از برگزاری ۱۷ مناقصه برای تأمین این تجهیزات خبر داد که تاکنون ۱۴ مورد از آنها منجر به عقد قرارداد با تأمین کننده شده و تجهیزات مذکور در حال تولید است.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به برخی از تجهیزات مورد نیاز خط یک مترو، اظهار داشت: در این پروژه، از ابتدا، موضوع تأمین تجهیزات مترو را در قالب ۹ بسته تفکیک کردیم که فرایندهای مهندسی خرید آنها در سالهای گذشته انجام گرفته است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: از ابتدای بهمن ماه ۹۸، نسبت به برگزاری مناقصات تأمین تجهیزات، به ترتیب اولویتهایی پروژه اقدام شده است.
درویشی با بیان اینکه پیشرفتهای خوبی در زمینه عملیات اجرایی در تونل و ایستگاه ها صورت گرفته است، همچنین تصریح کرد: تأمین ناوگان، انجام روسازی مسیر و دپو، تأمین توان و برق رسانی به مترو، در اولویت یک پروژه قرار گرفتهاند و مناقصه دیگر تجهیزات مترویی مانند تهویه، اطفای حریق، مخابرات، آسانسور و پله برقی نیز توسط پیمانکار انجام شده است.
وی با بیان اینکه از ۱۷مورد مناقصهای که در یک سال گذشته برگزار شده، ۱۴ مورد آن منجر به قرارداد با تأمین کننده شده است، افزود: پیش پرداخت قراردادهای مذکور، پرداخت شده و با نظارت سازمان قطار شهری، فرآیند ساخت تجهیزات هم توسط سازندهها در حال انجام است.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
جمعی از مسئولین و اساتید جامعه المصطفی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو قم بازدید نمودند.
مسئول کنترل پروژه سازمان قطار شهری قم:اجرای 7400 متر مربع جاده سازی در دپو و پارکینگ مترو برای فاز اول خط 1 پروژه مترو قم پیش بینی شده است که در حال نهایی شدن است.
در ادامه بازدیدهای دوره ای، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم، ظهر چهار شنبه مورخ 1402/03/31 از دپو و پارکینگ مترو درکارگاه قلعه کامکار بازدید نمود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.
بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.
تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.