مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اولویتبندی تجهیزات لازم در پروژه قطار شهری در 9 بسته از اجرای 17 مناقصه برای تأمین این تجهیزات خبر داد
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، با اشاره به اولویت بندی تأمین تجهیزات فاز اول راه اندازی پروژه خط یک مترو، از برگزاری ۱۷ مناقصه برای تأمین این تجهیزات خبر داد که تاکنون ۱۴ مورد از آنها منجر به عقد قرارداد با تأمین کننده شده و تجهیزات مذکور در حال تولید است.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به برخی از تجهیزات مورد نیاز خط یک مترو، اظهار داشت: در این پروژه، از ابتدا، موضوع تأمین تجهیزات مترو را در قالب ۹ بسته تفکیک کردیم که فرایندهای مهندسی خرید آنها در سالهای گذشته انجام گرفته است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: از ابتدای بهمن ماه ۹۸، نسبت به برگزاری مناقصات تأمین تجهیزات، به ترتیب اولویتهایی پروژه اقدام شده است.
درویشی با بیان اینکه پیشرفتهای خوبی در زمینه عملیات اجرایی در تونل و ایستگاه ها صورت گرفته است، همچنین تصریح کرد: تأمین ناوگان، انجام روسازی مسیر و دپو، تأمین توان و برق رسانی به مترو، در اولویت یک پروژه قرار گرفتهاند و مناقصه دیگر تجهیزات مترویی مانند تهویه، اطفای حریق، مخابرات، آسانسور و پله برقی نیز توسط پیمانکار انجام شده است.
وی با بیان اینکه از ۱۷مورد مناقصهای که در یک سال گذشته برگزار شده، ۱۴ مورد آن منجر به قرارداد با تأمین کننده شده است، افزود: پیش پرداخت قراردادهای مذکور، پرداخت شده و با نظارت سازمان قطار شهری، فرآیند ساخت تجهیزات هم توسط سازندهها در حال انجام است.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.