رسیدگی به مشکلات بودجه ای و عمرانی قطار شهری های کشور که در جلسه کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران عامل سازمان های قطار شهری برگزار گردید.(تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۹/۱۶)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به امور بودجه ای و عمرانی سازمان های قطار شهری کشور در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست سازمان قطار شهری قم نیز با حضور در این جلسه ضمن بیان مشکلات پروژه های ریلی شهر مقدس قم و ارائه گزارش در این خصوص، پیشنهاداتی را مبنی بر برگزاری جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه، افزایش مبلغ اوراق مشارکت و ... ارائه نمود.
همچنین مدیر عامل اتحادیه قطار شهری کشور نیز گزارشی از عملکرد اعتبارات ارائه نمود و از اهمیت توسعه صنعت حمل ونقل ریلی درون شهری از لحاظ صرفه اقتصادی و مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست، صرفه جویی در وقت شهروندان و جلوگیری از ترافیک و ... سخن گفت.
پس از شنیدن دغدغه های مدیران حوزه حمل ونقل ریلی درون شهری برای مرتفع نمودن مشکلات مطرح شده، مقرر شد ضمن برگزاری جلسه مشترک با مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، مکاتبه ای نیز با ریاست محترم جمهری اسلامی ایران در خصوص موارد پیش گفته و همچنین اتخاذ تدابیر لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ انجام پذیرد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.