دولت سیزدهم با عزم جدی از فعال شدن و تکمیل پروژه منوریل قم حمایت می کند . (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۸/۱۹)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، در جلسه ای که صبح روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸، در محل کارگاه منوریل قم برگزار شد، دکتر معتمدی معاون هماهنگی امورعمراني استانداري قم از خواست دولت و شخص رئیس جمهور برای تکمیل و راه اندازی منوریل قم سخن گفت و افزود طی سفر سال گذشته هیأت دولت به استان قم، تعین تکلیف منوریل قم در صدر مشکلات استان جای گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی تصمیم بر راه اندازی و تکمیل این پروژه ملی با پشتوانه منابع مالی دولتی گرفته شد.
ابراهیم معتمدی بیان داشت: بهترین و در دسترس ترین راه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز منوریل قم استفاده از ظرفیت تهاتر نفتی می باشد که مورد تأیید مسئولین ذیربط در دولت نیز می باشد و استانداری قم در زمینه رفع موانع و هموار کردن مسیر در همه زمینه ها علی الخصوص مسائل مالی، قراردادی و امور مرتبط با سایر نهادها و سازمان ها هیچ محدودیتی پیش رو ندارد.
محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم عنوان نمود: اهمیت راه اندازی پروژه منوریل برای این سازمان همانند پروژه مترو می باشد و انتخاب مشارو و مدیر پروژه از سوی سازمان قطار شهری قم جهت تسهیل امور و سرعت بخشیدن به راه اندازی پروژه در کمترین زمان ممکن انجام شد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.