سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مرگ یک کارگر حین حفر چاه در محدوده منطقه پنج شهر قم خبر داد.
به گزارش شهرنیوز، حمید کریمی با اشاره به وقوع این حادثه در محل سایت خوابگاهی پیمانکار پروژه متروی قم در اطراف محدوده مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: حادثه غرق شدگی یک کارگر در ساعت ۱۱ روز یکشنبه رخ داد.
وی افزود: حفر چاه در عمق ۱۳ متری منجر به نشتی فاضلاب از چاههای مجاور شده و با وجود اعزام سریع نیروهای امداد و نجات، موجب غرق شدن کارگر پیمانکار شد.
سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: این حادثه ناگوار خارج از محدوده کارگاهی احداث مترو و در مجموعه خوابگاهی پیمانکار صورت گرفته است.***
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.