ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از پروژه مونوریل قم بازدید کرد

12 دی 1400

در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان قم، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پروژه مونوریل قم بازدید کرد.

image

به گزارش شهرنیوز، همزمان با سفر رییس جمهور به قم و تیم همراه، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پروژه نیمه کاره حمل و نقلی مونوریل قم بازدید کرد.
اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا میدان مطهری است.
تکمیل فاز نخست این پروژه از پارکسوار شمالی تا میدان مطهری به دلیل مواجه شدن با مشکلات مالی و حقوقی نیاز به تعیین تکلیف توسط دولت دارد.
سید عزت الله ضرغامی در این بازدید پروژه مونوریل قم را از پروژه‌های مهم دانست که سال‌ها متوقف شده است.
وی با بیان اینکه تعیین و تکلیف این پروژه برای دولت بسیار مهم است ادامه داد: این پروژه از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید اینگونه رها شود.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به اینکه تمام زیرساخت‌های این پروژه آماده است افزود: متوقف شدن چنین پروژه‌هایی برای کشور خوب نیست و یکی از بحث‌های جدی ما در سفر به قم جمع‌بندی نسبت به منوریل و روشن شدن این پروژه است.
مراسم رسمی استقبال از آیت الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.
سفر هیات دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح‌های عمرانی حضور یابند.*

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.