معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم از شتاب گیری روسازی در مترو قم خبرداد و گفت: برای اولین بار کراس آورهای ساخت ایران در مترو قم نصب می شوند
مهندس زارع در گفت وگو با شهرنیوز، اظهار داشت: سرعت روسازی مترو قم برای آماده شدن برای انجام تست گرم به شدت اوج گرفته و در حال حاضر نیز سه اکیپ در ایستگاه های مختلف مشغول فعالیت هستند.
زارع بیان کرد: یک اکیپ در ایستگاه 9 به سمت ایستگاه 8 اکیپ دوم از ایستگاه 10 شروع کرده تا ایستگاه 11 و اکیپ سوم نیز حدفاصل ایستگاه 12 تا 13 فعال هستند.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر موفق شدیم روسازی خط یک از ایستکاه 9 تا 14 و دپو به صورت کامل اجرا کنیم، افزود: حدود یکهزار متر از خط دوم نیز به صورت کامل اجرا شده است و مابقی نیز به سرعت در حال کار انجام است.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه حدود 10 روز است که نصب کراس آورها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اول هفته آینده نخستین کراس آور داخل کشور که برای نخستین بار ساخته شده حدفاصل ایستگاه های 9 و 10 مترو قم به صورت کامل نصب می شود .
مهندس داریوش زارع خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز انجام مرحله جوشکاری آغاز و پیش بینی می شود و پس از یک هفته عملیات نصب ریل سوم نیز آغاز میگردد ، ادوات نیز همزمان می رسد و آماده نصب می شود.
وی گفت: در حال حاضر ادواتی که برای روسازی نیاز است به مرور داخل کارگاه وارد شده و نصب آن با سرعت و دقت تمام انجام می شود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.