مدیرعامل قطار شهری قم از ورود محموله ریل سوم به متروی قم خبر داد و گفت: اولویت اجرای ریل سوم در فاز نخست خط یک قطار شهری این کلانشهر است.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، به ورود محموله ریل سوم به پروژه قطار شهری قم اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس محاسبه و نقشهها برای مرحله نخست بهرهبرداری برای حدود شش کیلومتر مسیر تونل و حدود شش کیلومتر از مسیر دپو بهعنوان آمادهسازی برای فاز نخست، حدود ۱۸ کیلومتر ریل سوم و متعلقات آن را خریداری که محموله نخست ششم شهریور ۱۴۰۰ وارد و برای نصب آماده میشود.
وی با بیان اینکه روسازی خط نخست پروژه مترو قم به پایان رسیده و روسازی فاز دوم نیز آغازشده است، گفت: پیشبینی میشود برای ۱۵ تا ۲۰ روز آینده مقدمات نصب ریل سوم در تونل آغاز شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامههایی که برای راهاندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، از سمت ایستگاه مطهری به سمت ایستگاه ۱۳ نصب ریل سوم آغاز میشود.
درویشی خاطرنشان کرد: قابلیت نصب ریل روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر است و بلافاصله پس از اتمام عملیات روسازی، پیمانکار این آمادگی را دارد که نصب ریل سوم را انجام دهد.
وی با تأکید بر اینکه اولویت ما نیز نصب ریل سوم در محدود تونل به طول شش کیلومتر بین ایستگاه ۹ تا ایستگاه ۱۴ و پس از آن نیز نصب محدوده دپو است، افزود: مقداری از محموله ریل سوم هنوز حمل نشده که بر اساس برنامه تا دو ماه آینده میرسد و نواقص کار را تکمیل میکند، البته برای آغاز عملیات نصب چیزی کم نداریم و تمام ادوات و متعلقات این تجهیزات رسیده و آمادگی نصب وجود دارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اذعان کرد: برای انجام تست گرم بین ایستگاه ۹ تا ۱۳ پیشبینیهای لازم انجامشده و این محموله نخست که وارد کارگاه شده حدفاصل این مسیر را پوشش داده و قابلیت برقدار شدن مسیر نیز وجود دارد.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.