ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

ورود محموله ریل سوم به پروژه مترو قم/اولویت ریل‌گذاری در فاز نخست خط یک

17 شهریور 1400

مدیرعامل قطار شهری قم از ورود محموله ریل سوم به متروی قم خبر داد و گفت: اولویت اجرای ریل سوم در فاز نخست خط یک قطار شهری این کلانشهر است.

image

منصور درویشی در گفت‌وگو با شهرنیوز، به ورود محموله ریل سوم به پروژه قطار شهری قم اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس محاسبه و نقشه‌ها برای مرحله نخست بهره‌برداری برای حدود شش کیلومتر مسیر تونل و حدود شش کیلومتر از مسیر دپو به‌عنوان آماده‌سازی برای فاز نخست، حدود ۱۸ کیلومتر ریل سوم و متعلقات آن را خریداری که محموله نخست ششم شهریور ۱۴۰۰ وارد و برای نصب آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه روسازی خط نخست پروژه مترو قم به پایان رسیده و روسازی فاز دوم نیز آغازشده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای ۱۵ تا ۲۰ روز آینده مقدمات نصب ریل سوم در تونل آغاز شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای راه‌اندازی و تست گرم پروژه مترو قم وجود دارد، از سمت ایستگاه مطهری به سمت ایستگاه ۱۳ نصب ریل سوم آغاز می‌شود.

درویشی خاطرنشان کرد: قابلیت نصب ریل روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر است و بلافاصله پس از اتمام عملیات روسازی، پیمانکار این آمادگی را دارد که نصب ریل سوم را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت ما نیز نصب ریل سوم در محدود تونل به طول شش کیلومتر بین ایستگاه ۹ تا ایستگاه ۱۴ و پس از آن نیز نصب محدوده دپو است، افزود: مقداری از محموله ریل سوم هنوز حمل نشده که بر اساس برنامه تا دو ماه آینده می‌رسد و نواقص کار را تکمیل می‌کند، البته برای آغاز عملیات نصب چیزی کم نداریم و تمام ادوات و متعلقات این تجهیزات رسیده و آمادگی نصب وجود دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اذعان کرد: برای انجام تست گرم بین ایستگاه ۹ تا ۱۳ پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده و این محموله نخست که وارد کارگاه شده حدفاصل این مسیر را پوشش داده و قابلیت برق‌دار شدن مسیر نیز وجود دارد.**

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.