مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر با بکارگیری مهندسین و کارگران زبده بخش اجرایی، تکمیل ایستگاه شهید مطهری مترو قم در حال انجام است اظهار داشت: پیشبینی ما آماده شدن ایستگاه برای تست گرم تا پایان شهریور 1400 است.
منصور درویشی در گفت و گو با شهرنیوز، با تشریح آخرین وضعیت ساخت ایستگاه مترو شهید مطهری قم، اظهار داشت: این ایستگاه سه ورودی دارد که در حال حاضر تکمیل مراحل ورودیهای دو و سه در حال انجام است، ورودی دو از سمت میدان تره بار و ورودی سه نیز در ضلع جنوبی میدان قرار دارد که هم اکنون این وروی ها از بیرون تکمیل شده و از داخل نیز ورودی دو بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: ساخت ورودی یک و کیوسکهای تهویه نیز در حال انجام بوده که بخشی از کارها باقی مانده و سعی میکنیم نمای بیرونی از سطح خیابان را تکمیل کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم در مورد میدان مطهری نیز بیان کرد: حصارهای میدان باز و برای بهسازی تحویل شهرداری منطقه شده تا این میدان نیز تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
درویشی خاطرنشان کرد: ایستگاه میدان مطهری در سه طبقه ساخته میشود که یکی از طبقات بلیت فروشی، طبقه دیگر سکوی مسافران و دیگری نیز نصب تاسیسات است.
وی گفت: در حال حاضر نیز پیشرفت انجام کار در طبقات حدود ۸۰ درصد است و با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم با حدود ۱۲۵ نفر نیروی کاری که در ساخت ایستگاه فعال هستند در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری طرح باشیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: براساس پیش بینی صورت گرفته تا سه ماه آینده کل پروژه را تکمیل میکنیم اما در حال حاضر و به منظور انجام تست گرم تکمیل سالن بلیت فروشی، اتاقهای اداری و تکمیل سکوها در دست اقدام است.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.