ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

پروژه منوریل قم باید توسعه پیدا کند؛با تخریب به شدت مخالفیم

24 مرداد 1400

نماینده مردم قم در مجلس معتقد است که با وجود تمامی مشکلاتی که بر سر راه پروژه مونوریل قم وجود داشته، این پروژه نباید نه تنها تخریب شود بلکه توسعه پیدا کند.

image


مجتبی ذوالنوری در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره سرنوشت پروژه مونو ریل استان قم گفت: حل مشکلات کنونی این پروژه به سه چیز نیاز دارد که اولین آن اجماع است که در ایجاد اجماع مشکلی وجود ندارد که باید مونوریل تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دومین مورد اراده بوده که در این زمینه بیشتر دولتی ها باید ورود کنند و آخری تخصیص منابع است.

وی افزود: متاسفانه امروز اراده ضعیف است و منابع مفقود بوده یا وجود ندارد بنابراین اجماع در این موضوع که باید مشکل مونوریل حل شود وجود دارد ولی اراده ای برای ورود به منظور حل مشکل این پروژه و تامین منابع مورد نیاز در دولت ها وجود نداشته است.

ذوالنوری ابراز کرد: ما به شدت مخالف تخریب پروژه مونو ریل قم هستیم چرا که اگر قرار بود تخریب شود چرا ساخته شد؟ پس دولت باید اقدام به تکمیل آن کند.

وی تصریح کرد: تخریب منوریل قم عقلانی نیست و به معنای هدر رفت منابع خواهد بود لذا معتقدیم این پروژه باید توسعه پیدا کند به این شکل که یک شاخه آن به شهرک پردیسان با سکونت 170 هزار نفر که در آینده به 300 هزار نفر خواهد رسید و سمت دیگر به فرودگاه بین المللی قم ساخته شود لذا مونو ریل نه تنها نباید تخریب شود بلکه ادامه باید پیدا کند./

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.