ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

آغاز عملیات اجرایی کیوسک‌های تهویه در ایستگاه‌های مترو قم

10 مرداد 1400

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اجرای کیوسک‌های تهویه در ایستگاه‌های مترو گفت: در همه ایستگاه‌ها در سطح خیابان، کیوسک‌های مربوط به سیستم تهویه اجرا می‌شود.

image

منصور درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آغاز اجرای کیوسک‌های تهویه در مترو قم اظهار داشت: اجرای کیوسک‌های تهویه، مربوط به یک ایستگاه نیست و برای همه ایستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه کیوسک‌های تهویه، سازه‌هایی در سطح خیابان بوده که روی آن سازه‌ها دریچه‌هایی نصب می‌شود، افزود: از طریق این دریچه‌ها، هوای تازه برای انواع سیستم تهویه ایستگاهی و تونلی تأمین می‌شود و در شرایطی هم خروج هوای برگشتی از داخل ایستگاه و تونل به فضای آزاد توسط دریچه‌های روی کیوسک‌ها انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ابراز کرد: سیستم‌های تهویه‌ای مختلفی در هر ایستگاه اجرا می‌شود که برای هرکدام از این سیستم‌ها باید کیوسک و دریچه‌های مربوطه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: یکی از سیستم‌های تهویه‌ای به نام سیستم‌های تهویه‌ای نیم تونلی شناخته می‌شود که به‌صورت جداگانه در غرب و شرق ایستگاه نصب می‌شوند، که هرکدام از آن‌ها کیوسک مخصوص به خود را در سطح زمین دارد و دریچه‌های نصب‌شده روی این کیوسک‌ها می‌تواند جهت ورود و خروج هوا مورداستفاده قرار بگیرند.

درویشی با تأکید بر اینکه سیستم‌های تهویه‌ای دیگری نیز داخل هر ایستگاه برای خنک کردن فضاهای عمومی به کار برده می‌شود عنوان کرد: این سیستم‌ها نیز کیوسک مخصوص به خودش را در سطح خیابان دارد و اصولاً برای تأمین هوای داخل ایستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از سیستم‌های تهویه OTE نام دارد، گفت: این سیستم نیز برداشت حرارت از کندانسورهای نصب‌شده روی سقف قطار در حالت توقف آن‌ها را در ایستگاه و دفع این حرارت‌ها به فضای آزاد و خارج از ایستگاه را به عهده دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: کاربرد دیگر کیوسک‌های تهویه در ورود و خروج تجهیزات حجیم و سنگین تهویه مانند فن‌ها از سطح خیابان به داخل ایستگاه است.

وی یادآور شد: نوع دیگری از کیوسک‌ها در برخی ایستگاه‌ها در سطح خیابان وجود دارد که به کیوسک‌های تهویه طبیعی هوا معروف هستند.*

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.