معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم میشود، ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.
محسن بهشتی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم میشود ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه واگنهایی که برای مترو قم سفارش شده آماده نیست و تنها راه این بود که واگن از کلانشهرهای دیگر تهیه شود افزود: سیستم مترو قم به سیستم ریلی تهران و مشهد نزدیک است و با توجه به اینکه خط سوم مترو مشهد سال آینده و یا ۱۴۰۲ افتتاح میشود با مسئولان این شهر مشهد برای گرفتن دو رام قطار وارد مذاکره شدیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: ما به مسئولان در سطح ملی اعلام کردیم اگر دو رام قطار تحویل مترو قم شود، یک کلانشهر دیگر به کلانشهرهای ریلی در حوزه شهری اضافه میشود و این موضوع افتخار است.
وی خاطرنشان کرد: توافقی بین مشهد و قم انجام شد و اما در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود داشته و به یک مشکل تبدیلشده است؛ البته ما نیز در حال پیگیری هستیم که امیدواریم یک رام قطار را به قم بیاوریم.*
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.