ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

مترو قم تا شهریور آماده تست گرم می‌شود/ نبود واگن مشکل اصلی مترو

26 تیر 1400

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم می‌شود، ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.

image


محسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: فاز نخست خط یک مترو قم تا شهریورماه آماده تست گرم می‌شود ولی در حال حاضر با مشکل واگن روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه واگن‌هایی که برای مترو قم سفارش شده آماده نیست و تنها راه این بود که واگن از کلان‌شهرهای دیگر تهیه شود افزود: سیستم مترو قم به سیستم ریلی تهران و مشهد نزدیک است و با توجه به اینکه خط سوم مترو مشهد سال آینده و یا ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود با مسئولان این شهر مشهد برای گرفتن دو رام قطار وارد مذاکره شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: ما به مسئولان در سطح ملی اعلام کردیم اگر دو رام قطار تحویل مترو قم شود، یک کلان‌شهر دیگر به کلان‌شهرهای ریلی در حوزه شهری اضافه می‌شود و این موضوع افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: توافقی بین مشهد و قم انجام شد و اما در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود داشته و به یک مشکل تبدیل‌شده است؛ البته ما نیز در حال پیگیری هستیم که امیدواریم یک رام قطار را به قم بیاوریم.*

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.