ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

پیشرفت ۹۳ و ۸۵ درصدی ایستگاه‌های مطهری و کشاورز مترو قم

21 تیر 1400

مدیر عامل سازمان قطار شهری از عملیات احداث ایستگاه‌های میدان مطهری و میدان کشاورز از فاز نخست خط یک مترو قم خبر داد و گفت: تغییرات مدیریتی در رأس پیمانکاری طرح و ترخیص نشدن برخی تجهیزات از گمرک سبب شد تا اجرای پروژه به تأخیر بیفتد.

image


به گزارش شهرنیوز، منصور درویشی با اشاره به برنامه زمان‌بندی فاز نخست خط یک مترو قم اظهار کرد: پیش‌ازاین قرار بود تست گرم فاز نخست خط یک تا پایان خردادماه سال جاری آغاز شود، اما تغییرات مدیریتی در رأس پیمانکاری طرح و همچنین ترخیص نشدن برخی تجهیزات از گمرک سبب شد تا این عملیات به تأخیر بیفتد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم بازهم به تأخیر بیفتد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر آن است تا این عملیات تا پایان ۶ ماه نخست سال جاری به انجام برسد که البته این امر مشروط به تکمیل پُست برق و همچنین ترخیص برخی تجهیزات خارجی خریداری‌شده از گمرک است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: بنابراین اگر این مقدمات فراهم نشود، آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم عملاً به ۶ ماه دوم سال جاری موکول خواهد شد.

وی همچنین درباره پیشرفت فیزیکی دو ایستگاه میدان مطهری و ایستگاه میدان کشاورز یادآور شد: این دو ایستگاه، تنها ایستگاه‌های مسافرگیر فاز نخست خط یک مترو قم خواهند بود که خوشبختانه و در حال حاضر در مراحل پایانی تکمیل آن‌ها قرار داریم، با این توضیح که ایستگاه میدان مطهری ۹۳ و ایستگاه میدان کشاورز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

درویشی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیش‌بینی زمان بهره‌برداری از کل خط یک مترو قم اذعان کرد: در حال حاضر و بر اساس شرایط موجود و برخی چالش‌های بر سر راه این پروژه، نمی‌توان به این سؤال پاسخ گفت، ضمن آنکه برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌برداری از فاز بعدی خط یک مترو قم پس از افتتاح فاز نخست انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم درعین‌حال درباره چالش‌های فراروی پروژه قطار شهری قم عنوان کرد: مسائل مربوط به پیمانکاری طرح، مباحث قراردادی و همچنین دشوار بودن خریداری و تأمین تجهیزات ضروری خارجی و عملیات ترخیص آن‌ها از گمرک، بخشی از چالش‌های پیش روی ما در پروژه قطار شهری قم است.**

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.