شهردار قم با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین منابع قطار شهری قم وجود ندارد گفت: متأسفانه تغییرات مدیریتی در رأس هرم پیمانکاری این پروژه سبب ایجاد سکتهای در کار شد.
به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر قم، با تبریک چهاردهم تیرماه بهعنوان روز شهرداریها و دهیاریها اظهار داشت: لازم است تا شناخت لازم به مردم درباره عملکرد و فعالیتهای مدیریت شهری داده شود؛ به بیان دیگر مردم باید بدانند که مدیریت شهری چه برنامههایی را انجام داده و چه برنامههایی را در دست برنامهریزی و اقدام دارد.
وی سپس به موضوع پروژه قطار شهری قم اشاره کرد و با ابراز برخی گلایهها از پیمانکار این پروژه بهویژه در موضوع بوروکراسی رایج ابراز کرد: بههرحال در تعامل با پیمانکار پروژه، به پیشرفت کار میاندیشیم تا إنشاءالله بهرهبرداری از فاز نخست خط یک مترو قم به مراحل نهایی نزدیک شود.
شهردار قم ادامه داد: استفاده از اوراق مشارکت یکی از راههای تأمین منابع این پروژه بوده است و در همین چند روز اخیر نیز برای نهایی کردن موضوع این اوراق، نیاز بود تا ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد تهیه و آماده شود.
وی با تأکید بر اینکه قرار بود تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم تا پایان خردادماه به انجام برسد خاطرنشان کرد: متأسفانه تغییرات مدیریتی در رأس هرم پیمانکاری این پروژه سبب ایجاد سکتهای در کار شد.
سقائیان نژاد با اشاره به برخی سنگاندازیهای اخیر در این موضوع اذعان کرد: متأسفانه در روزهای اخیر و درحالیکه برنامهریزیها برای عملیات نهایی فاز نخست خط یک مترو قم در دست اقدام و اجرا بود، نامهنگاری مشکوکی در این موضوع با برخی مسئولان عالیرتبه انجامشده که به دنبال بررسی منشأ این نامهنگاری هستیم.
وی همچنین از مسئولان و دستاندرکاران خواست تا مسائل مربوط به موضوع قطار شهری قم را با در نظر همه جوانب امر موردتوجه قرار داده و البته بازدید میدانی از این پروژه را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
شهردار قم با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین منابع قطار شهری قم وجود ندارد افزود: البته مشکلات دیگری مانند مباحث پیمانکاری و مشاورهای در مسیر اجرای پروژه وجود دارد که امیدواریم با همراهی و تعامل همه دستاندرکاران حلوفصل شود.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.