معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم آخرین وضعیت نصب تأسیسات مکانیکی در پروژه خط یک مترو قم را تشریح کرد.
داریوش زارع در گفتوگو با شهرنیوز، بابیان اینکه تأسیسات مکانیکی ایستگاههای مترو شامل چهار بخش آتشنشانی، آبرسانی، جمعآوری و دفع فاضلاب ایستگاهی و تهویه ناویژه اتاقهای فنی و اداری است، در شرح بخش آتشنشانی گفت: این بخش شامل اطفای اتوماتیک گازی، اطفاء حریق توسط آب و اطفاء حریق توسط کپسولهای دستی است.
وی افزود: در اطفاء حریق آبی، سازمان قطار شهری طبق ضوابط آتشنشانی متروهای کشور نسبت به ساخت مخازن بتنی مجهز به بوستر پمپهای ویژه با احجام ۱۸۰ تا ۲۴۰ مترمکعب در ایستگاههای مترو قم اقدام کرده است که بحث سازهها بهطور کامل تکمیلشده و در حال تهیه و تأمین تجهیزات آتشنشانی هستیم.
وی بابیان اینکه در بخش لولهکشیها، علیالخصوص آتشنشانی نیز لولهها و جعبههای امداد و سایر تجهیزات تهیه و در ایستگاهها و تونل نصبشده است، تصریح کرد: در قسمت آبرسانی نیز که شامل مصارف بهداشتی، آشامیدنی و مصارف دستگاههای تهویه ایستگاهی و تونلی است، نیز تمام موارد فاز نخست تهیه و نصبشده است.
زارع گفت: در موضوع جمعآوری و دفع فاضلاب ایستگاهی که شامل سرویسهای بهداشتی، آبدارخانه و آبسردکنها و یا آب باران نفوذی در ایستگاه و همچنین پساب ناشی از تجهیزات آتشنشانی است نیز از لولههای ساخت داخل و متفاوت از دیگر متروهای کشور استفادهشده و فاضلاب دو ایستگاه بهویژه ایستگاه میدان مطهری که قرار است در فاز نخست بهرهبرداری از مترو قم وارد مدار شود را به پایان رساندهایم.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم ادامه داد: در خصوص تهویه ناویژه اتاقهای فنی و اداری ایستگاهها نیز نصب کانالهای هوارسانی و همچنین کانالهای تخلیه هوا انجامشده و در خصوص تهیه فنهای تهویه و نصب اگزوز فنهای تخلیه نیز با استفاده از فنّاوری ساخت داخل که با بالاترین کیفیت و رعایت موارد استانداردی ویژه مختلف تائید شده و در حال خریداری هستند
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.