مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: از تعداد 62 ماشین سوزن پیشبینیشده برای تعویض خط یک ریلی قطار شهری قم، نیمی از آن برای افتتاح فاز نخست استفاده میشود.
منصور درویشی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد از این ماشینهای سوزن در محل ایستگاه نگهداری (دپو) استفاده میشود افزود: با توجه به اینکه ایستگاههای کشاورز و مطهری بهعنوان نخستین ایستگاههای مترو قم وارد مرحله بهرهبرداری میشوند دو ماشین سوزن نیز در هرکدام از این ایستگاهها مورداستفاده قرار میگیرد.
وی با اشاره به آخرین اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته مترو قم در حوزه برق و سیگنالینگ تصریح کرد: در بحث تأسیسات برقی تمام سیمها و کابلها تأمینشده که بخشی از آن تحویل کارگاه و در حال نصب است.
درویشی بابیان اینکه در موضوع تأمین روشنایی نیز ۵۰ درصد فرآیند موردنظر انجام و تأمین تجهیزات و نصب آن در حال انجام است، بیان کرد: اولویت اجرای این طرحها در ایستگاههای ۹ و ۱۳ است و امیدواریم طبق برنامه پیشبینیشده کار را پیش برده و با اتمام عملیات بخشهای مختلف این پروژه را در اختیار شهروندان قرار دهیم.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.