معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم با اشاره به آخرین وضعیت نصب تجهیزات رادیویی در فاز نخست خط یک قطار شهری گفت: نیمی از تجهیزات تأمین و در حال نصب و مابقی نیز بهزودی وارد کارگاه میشود.
داریوش زارع در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: تجهیزات رادیویی در مترو به منظور ایجاد ارتباط میان پرسنل، مسئول ایستگاه، مرکز فرمان و راهبرها نصب و یکی از نقاط مهم تأثیرگذار به شمار میرود.
وی با بیان اینکه سامانههای رادیویی شامل بیسیمها، کابل نشتی، تکرارکنندهها، هسته شبکه یا BTS است، افزود: کل خط دو BTS نیاز دارد که پیشپرداخت آن تأمینشده و در حال ساخت است.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: به طور تقریبی ۵۰ درصد تجهیزات موردنیاز شبکه رادیویی مترو قم شامل بیسیمها، تکرارکننده(ریپیترها)، کابل نشتی و بیتیاسها تأمین و بخش زیادی از آن وارد کارگاه شده است.
زارع با تأکید بر اینکه در موضوع ساخت BTS ، پرداخت به شرکت سازنده اروپایی انجامشده و ساخت آن در دست اقدام است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن وارد شود، گفت: اولویت با تکمیل فاز نخست خط یک است.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.