مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: مترو قم برای نخستین بار تکنولوژی جوش درز ریل بر اساس روش فلش بات را در خطوط مترو مورداستفاده قرار داد.
اجرای تکنولوژی جوش فلش بات در جوش درز ریل برای نخستین بار در مترو قم
منصور درویشی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: با مطالعات صورت گرفته در حوزه روسازی مترو قم، جوش فلش بات درز ریل برای نخستین بار در خطوط مترو کشور مورداستفاده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این روش جوشکاری دو ریل با رسیدن به دمای ذوب ۹۰۰ درجه به یکدیگر متصل میگردد تصریح کرد: با استفاده از این روش دیگر نیازی به واردات پودر ترمیت که در روش قبلی جوش درز ریل موردنیاز بود مرتفع گردیده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: این نوع از جوش به لحاظ اقتصادی نسبت به جوش های قبلی بهتر بوده و با استفاده از آن، مبلغ نزدیک به ۳۰۰ هزار یورو در تأمین تجهیزات خارجی خط A مترو قم صرفهجویی گردیده و سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.
به گفته وی؛ به علت مکانیزه بودن پروسه جوش، عدم نیاز به ماده افزودنی ثانویه و همچنین کمترین دخالت نیروی انسانی کیفیت این روش جوشکاری بهمراتب بیشتر از روشهای مشابه است و عملیات جوش فلش بات در سه دقیقه انجام میگیرد، درحالیکه روش مشابه جوش ترمیت به حداقل ۳۰ دقیقه زمان نیاز داشت.
درویشی با اشاره به اینکه تاکنون جوش های قطار شهری با جوش ترمیت و یا الکترود انجام میشد گفت: با توجه بهسرعت، قیمت و کیفیت روش جوش فلش بات بهزودی در خطوط مترو کشور جایگزین روش قدیمی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اذعان کرد: دستگاه این نوع جوشکاری اردیبهشتماه ۱۴۰۰ وارد مترو قم شده و هماکنون مراحل تست و نظارت آن در حال تکمیل شدن است و عملیات در روزهای آینده آغاز میشود.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.