استاندار قم با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست مترو قم گفت: تخصیص کامل و 100 درصدی اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز این پروژه بسیار مهم و خواست و مطالبه جدی استان است.
به گزارش شهرنیوز، استاندار قم در نشست با دکتر نوبخت معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامهوبودجه کشور، خواستار تسریع در تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژههای نیمهتمام ازجمله فاز نخست خط یک مترو قم و زیرساختهای اداری شهرستانهای جدیدالتأسیس استان شد.
بهرام سرمست در این نشست که در تهران برگزار شد با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست مترو قم اظهار کرد: تخصیص کامل و ۱۰۰ درصدی اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز این پروژه بسیار مهم و خواست و مطالبه جدی استان است.
وی با بیان اینکه با تخصیص و جذب اعتبارات مورد نیاز، خط یک مترو قم تا پایان دولت تدبیر و امید تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید گفت: امیدواریم که با مساعدت و همکاری سازمان برنامهوبودجه، و شهرداری و قرارگاه خاتمالانبیاء(ص)، این پروژه مهم، استراتژیک و حیاتی برای شهر قم در موعد مقرر افتتاح و به بهرهبرداری برسد.
استاندار قم با قدردانی از حمایتهای دولت و سازمان برنامهوبودجه، تأمین اعتبار برای اجرای خط انتقال آب به شهرکهای صنعتی استان و هزینه ملزومات مورد نیاز برای راهاندازی و استقرار ادارات در شهرهای جدیدالتأسیس و همچنین عملیاتی شدن وعدههای سفر معاون محترم رئیسجمهور را از دیگر موضوعات مورد درخواست استان در این نشست برشمرد.
محمدباقر نوبخت معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامهوبودجه کشور نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات پیشبینیشده برای استان قم در سال ۱۴۰۰ بر لزوم تسریع در پیگیری برای تحقق تخصیصهای مورد درخواست استان در حوزههای عمرانی تأکید کرد.
نوبخت همچنین با اشاره به تصویب ایجاد شهرستانهای جدید کهک و جعفرآباد در استان قم تلاش میکنیم تا منابع مورد نیاز برای تأسیس و استقرار فرمانداریها، بخشداریهای جدید و ادارات تابعه تأمین نماییم.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.