شهردار قم گفت: مترو قم را باید یکی از پیشگامان حمایت از تولید داخل دانست و با توجه به ارزبری، بخشی از این تجهیزات در داخل تأمین شد.
به گزارش شهرنیوز، دکترسید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: پروژه مترو قم یکی از مهمترین و درعینحال، حساسترین طرحهای عمرانی شهر است که خوشبختانه روند خوبی در این پروژه در حال اجراست.
شهردار قم با بیان اینکه یکی از مشکلات این پروژه منابع مالی بود که خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ابراز کرد: فاز نخست این پروژه مهم از قلعه کامکار تا میدان مطهری به طول بیش از ۵ کیلومتر در حال اجراست که امیدواریم با تلاشی که در حال انجام بوده بتوانیم تا پایان خرداد تست گرم این پروژه انجام شود.
سقائیان نژاد یکی از مشکلات قبلی در زمینه راهاندازی مترو را تأمین تجهیزات و واگن برشمرد و ادامه داد: مترو قم را باید یکی از پیشگامان حمایت از تولید داخل دانست و با توجه به ارزبری، بخشی از این تجهیزات در داخل تأمین شد.
وی در مورد تأمین واگنهای مترو تصریح کرد: با رایزنیها در سطح ملی مقررشده این فاز از مترو قم با دو رام قطار و ۱۰ واگن بهصورت قرضی از سازمان قطار شهری یکی از کلانشهرها به بهرهبرداری برسد.
شهردار قم با اشاره به اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری قم در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: در پروژه مترو قرارداد بهصورت ۴۰ درصد غیر نقدی و ۶۰ درصد نقدی است که خوشبختانه پول آن فراهمشده که امید است بتوانیم خردادماه آن را به بهرهبرداری برسانیم.****
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.