معاون بهرهبرداری سازمان قطار شهری قم گفت: با بهرهبرداری کامل از مترو قم علاوه بر تسهیل در جابهجایی زائرین و مجاورین حرم کریمه اهلبیت(س)، بحث اشتغال جوانان نیز تاحدودی مرتفع خواهد شد.
حسین شعبان زاده در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: با عملیات احداث و بهرهبرداری طرح مترو قم به میزان قابلتوجهی شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد تا صنایع بومی و جوانان از این فرصت بهدستآمده استفاده نمایند.
معاون بهرهبرداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه شغلهای ایجادشده توسط مترو بخشی از معضلات اشتغال استان را مرتفع میکند، ابراز کرد: با بهرهبرداری کامل از مترو قم علاوه بر تسهیل در جابهجایی زائرین و مجاورین حرم کریمه اهلبیت(س)، بحث اشتغال جوانان نیز تاحدودی مرتفع خواهد شد.
معاون بهرهبرداری سازمان قطار شهری قم عنوان کرد: به دلیل وجود برخی الزامات و همچنین زمانبر بودن و تخصصی بودن آموزشهای مرتبط با بهرهبرداری، لازم است از تجربیات سایر قطار شهریهای کشور و مشاوران ذیصلاح در این حوزه استفاده شود.
شعبان زاده با اشاره به اهمیت بهرهبرداری از فاز نخست مترو قم، اذعان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر با رفع موانع و مشکلات موجود شاهد آغاز بهرهبرداری ایمن از فاز نخست خط یک مترو باشیم.
وی با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی و احداث خطوط مترویی در همه شهرها بنا به دلایل متعدد مالی و فنی با تأخیر مواجه شده است، تصریح کرد: بهرهبرداری از پروژههای مترویی در تمام کلانشهرها نیازمند عنایت ویژه مدیران و مسئولان ملی و شهری است.**
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.