مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با ارزیابی مثبت از روند اجرای خط یک قطار شهری قم، گفت: تا پایان خردادماه 1400 فاز نخست خط یک برقدار و به مرحله بهرهبرداری میرسد.
کار در مترو قم شبانهروزی میشود/روند مناسب پیشرفت پروژه
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با ارزیابی مثبت از روند اجرای خط یک قطار شهری قم، گفت: تا پایان خردادماه 1400 فاز نخست خط یک برقدار و به مرحله بهرهبرداری میرسد.
۲۸ فروردین ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار شهرنیوز، اسدالله حاجی زمانی با اشاره به اقدامات انجامشده توسط قرارگاه خاتمالانبیا در پروژه قطار شهری قم، اظهار داشت: روند کار در سال گذشته نشان میدهد روند خوبی بوده و پیشرفت مناسب در اجرای این طرح صورت گرفته است.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد تجهیزاتی خط یک قطار شهری قم منعقدشده است، گفت: تلاش ما این است بر اساس برنامه زمانبندی تا خردادماه بتوانیم خط را گرم و به مرحله بهرهبرداری برسانیم، در این مدت باقیمانده نیز اگر نیاز باشد، ادامه کار بهصورت سه شیفت دنبال میشود.
حاجی زمانی تصریح کرد: نگرانی در مورد منابع مالی پروژه نداریم و در حال حاضر نیز برنامهریزی لازم برای تخصیص اعتبار و تزریق مستقیم به منابع تجهیزاتی و پروژه نیز در دست اقدام است.
وی ابراز کرد: درخواست ما از مسئولان استان قم این است منابع نقدی به پروژه تزریق شود تا فاز نخست خط یک مترو که شامل دو ایستگاه است و شش کیلومتر نیز طول داشته به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء همچنین با اشاره به قرارداد تجهیزاتی منعقدشده، تصریح کرد: در فاز نخست خط یک حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشبینیشده و مابقی آنکه ۴۵۰ میلیارد تومان است، مربوط به ادامه فاز دوم خط یک است. **
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.