استاندار قم با تأکید بر اینکه سه شیفت شدن کار در متروی قم یک ضرورت است، گفت: 450 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت به این طرح اختصاص یافت.
تأکید استاندار قم بر سه شیفت شدن کار در خط یک مترو/تأمین واگنهای موردنیاز تا خرداد
استاندار قم با تأکید بر اینکه سه شیفت شدن کار در متروی قم یک ضرورت است، گفت: 450 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت به این طرح اختصاص یافت.
۲۶ فروردین ۱۴۰۰
به گزارش شهرنیوز، بهرام سرمست با قدردانی از مسئولان قرارگاه خاتمالانبیاء، شهرداری، قطار شهری و مجموعه عواملی که در این پروژه تلاش میکنند، اظهار داشت: خوشبختانه پروژه فعال است اما این فعالیت به این معنا نیست که تعهداتی که این عزیزان به ما دادند تا پایان خرداد ۱۴۰۰ فاز اول خط یک را بهرهبرداری برسانیم که به طور حتم نیاز است دو یا سه شیفت کار کنند.
استاندار قم ابراز کرد: با پیگیری صورت گرفته ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت در اختیار این پروژه قرارگرفته که ازنظر تأمین منابع نیز مشکل نداریم.
وی به تأمین واگنهای متروی شهر قم اشاره کرد و افزود: ازنظر واگنهایی که نیاز بود برای استفاده در این پروژه پیگیری شود، خوشبختانه در سطح نهاد ریاست جمهوری دنبال و به شرط اینکه پیشرفت کار طوری ادامه یابد که به مرحله بهرهبرداری برسانند دو واگن در اختیار قم قرار میگیرد که در این زمینه نیز با شهرداری و قطار شهری مشهد به توافق رسیدهایم.
سرمست تصریح کرد: تأکید مؤکد داریم در یک همکاری جدیتر، فاز نخست خط یک متروی قم که بهعنوان یک پروژه مهم و استراتژیک و حیاتی برای این شهر قم به شمار میرود در خرداد به بهرهبرداری برسد تا بتوانیم بیشازپیش خدمتی به زائران کریمه اهلبیت(ع) داشته و بهعنوان پروژه ماندگار به شهروندان عزیز ارائه دهیم.*
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.