مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با بیان اینکه قرارگاه خاتم توجه ویژهای به ساخت مترو قم داشته و دارد، گفت: نمودارها نشان میدهد این پروژه از روند مناسبی برخوردار است.
به گزارش شهرنیوز، اسدالله حاجیزمانی در نشست بررسی آخرین وضعیت مترو قم، اظهار داشت: در حال حاضر برای گرم شدن خط که درواقع برق دارشدن آن است، قراردادهای تجهیزاتی موردنیاز منعقدشده است.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتمالانبیاء با بیان اینکه تجهیزات وارد پروژه شده و مشکل خاصی برای حرکت واگن و گرم شدن خط وجود ندارد، افزود: به دنبال این هستیم اجرای مترو قم به زمانبندی برسد و این مهم را با اضافه کردن مجموعههای مهندسی دنبال میکنیم.
حاجی زمانی با تأکید بر اینکه منابع مالی باید در دو ماه باقیمانده برای بهرهبرداری از فاز نخست خط یک مترو قم بهطور ویژه اختصاص یابد، افزود: این موضوع در روند تسریع طرح کمک میکند.*
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.