ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

استفاده از اولین دستگاه کراس اور ۱۰۰درصد ایرانی در مترو قم

27 اسفند 1399

به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اولین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهری‌های کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است.

image

به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اولین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهری‌های کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است.

منصور درویشی در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به تأکید سازمان قطار شهری در استفاده از تولیدات داخلی اظهار داشت: رویکرد سازمان قطار شهری و شهرداری قم  به‌عنوان کارفرمای پروژه مترو از ابتدا این بود که حمایت از توانمندی‌ها و تولیدات ساخت داخل و شرکت‌های توانمند داخلی را در برنامه داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه متناسب با هر بسته‌ای از تجهیزات موردنیاز قطار شهری تصمیم‌گیری در رابطه با استفاده از تولیدات داخلی گرفته شد، افزود: در بین این تصمیم‌گیری‌ها دو الی سه کار جدی درزمینه بومی‌سازی در قطار شهری صورت گرفته است که یکی از آن‌ها سوزن‌های کراس اور است.

درویشی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی اولیه برای تأمین سوزن‌ کراس آور از سازنده‌های معتبر اروپایی را در برنامه داشتیم اما درنهایت به سمت تولیدات داخلی رفتیم و شرکتی را که سالهاست در حال مونتاژ قطعات خارجی است حمایت کردیم.

وی ادامه داد: با این حمایت‌ها شرکت‌های ایرانی می‌توانند همان قطعات را در کشور خودمان و در قالب همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به استفاده از دستگاه کراس اور ایرانی در پروژه قطار شهری قم افزود: درنتیجه همین حمایت‌ها اولین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهری‌های کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.