به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اولین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهریهای کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است.
به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اولین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهریهای کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به تأکید سازمان قطار شهری در استفاده از تولیدات داخلی اظهار داشت: رویکرد سازمان قطار شهری و شهرداری قم بهعنوان کارفرمای پروژه مترو از ابتدا این بود که حمایت از توانمندیها و تولیدات ساخت داخل و شرکتهای توانمند داخلی را در برنامه داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه متناسب با هر بستهای از تجهیزات موردنیاز قطار شهری تصمیمگیری در رابطه با استفاده از تولیدات داخلی گرفته شد، افزود: در بین این تصمیمگیریها دو الی سه کار جدی درزمینه بومیسازی در قطار شهری صورت گرفته است که یکی از آنها سوزنهای کراس اور است.
درویشی تصریح کرد: بر اساس برنامهریزی اولیه برای تأمین سوزن کراس آور از سازندههای معتبر اروپایی را در برنامه داشتیم اما درنهایت به سمت تولیدات داخلی رفتیم و شرکتی را که سالهاست در حال مونتاژ قطعات خارجی است حمایت کردیم.
وی ادامه داد: با این حمایتها شرکتهای ایرانی میتوانند همان قطعات را در کشور خودمان و در قالب همکاری با شرکتهای دانشبنیان تولید کنند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به استفاده از دستگاه کراس اور ایرانی در پروژه قطار شهری قم افزود: درنتیجه همین حمایتها اولین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهریهای کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.