مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اعتماد به شرکتهای ایرانی در تأمین برخی از تجهیزات متروی قم از تأمین ترانسفورماتورها و تابلوهای MVمتروی قم توسط شرکتهای ایرانی خبر داد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اعتماد به شرکتهای ایرانی در تأمین برخی از تجهیزات متروی قم از تأمین ترانسفورماتورها و تابلوهای MVمتروی قم توسط شرکتهای ایرانی خبر داد.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به بحث تأمین کابلهای متروی قم، اظهار داشت: انواع کابل برای پروژه قطار شهری قم موردنیاز است که ازجمله برای رینگ lps وtps,کابلهای ۷۵۰ و خط انتقال ۲۰ کیلوولت پست نواب به ایستگاه مطهری است که قسمت زیادی از آن تولید و بازرسیشده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: متناسب با عملیات اجرایی مترو این کابلها به کارگاه حمل شده است و در حال حاضر هم خط انتقال توسط پیمانکار در حال اجراست و مابقی کابلها هم در روزهای آتی حمل میشود که تمهیدات دپوی آنها در کارگاه در حال پیشبینی است.
درویشی با اشاره به تأمین بستههای برق، تأکید کرد: در خصوص ترانسهای LPS قرارداد منعقد و تولید تجهیزات مترو قم شروع شده است.
همچنین قرارداد تابلوهای ۲۰ کیلوولت نیز منعقدشده و در حال حاضر حدود ۲۰ درصد پیشرفت داردکه با توجه به مدتزمان کمی که از قرارداد گذشته است جای امیدواری هست که تا ۳ الی ۴ ماه آینده بتوانند تابلوها را تحویل بدهند.معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.