ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

احداث سازه بتنی ایستگاه‌های اصلی مترو در مراحل نهایی

30 بهمن 1399

معاون فنی و اجرایی سازمان قطارشهری قم با اشاره به روند ساخت ایستگاه‌های مترو، از طی شدن مراحل نهایی احداث سازه بتنی ایستگاه های اصلی مترو خبر داد

image

داریوش زارع در گفت و گو با شهرنیوز، با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث اجرایی مترو در دو فاز برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: فاز اول شامل شش ایستگاه و دپوی پارکینگ است.

به گفته معاون فنی و اجرایی سازمان قطارشهری قم دپوی پارکینگ محل تعمیرات و پارکینگ قطارها بوده که در انتهای خط جانمایی شده است.

زارع با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به منابع مالی و برنامه‌ریزی‌های شهری قرار بر این شده است که دو ایستگاه به صورت صددرصدی جانمایی شود، افزود: سازه و بحث‌های نازک کاری این دو ایستگاه صددرصدی باید به اتمام برسد.

وی افزود: در بخش جداگانه‌ای بحث تجهیزات هم در حال پیگیری و بستن قراردادهاست و در این دو ایستگاه در حال حاضر بحث سازه بتنی ایستگاه که شامل سازه مرکزی و سازه جانبی است، تقریبا مراحل نهایی خود را طی می کند.

معاون فنی و اجرایی سازمان قطارشهری قم با بیان اینکه در دو ایستگاه که در اولویت اجرا هستند پیمانکاران نازک کاری و تاسیساتی شروع به کار کرده‌اند، افزود: در ایستگاه‌های عبوری هم که صرفا فعلا قطار از آنها عبور می‌کند و مسافر گیر نیستند؛ با توجه به اهمیت عبور ایمن قطار از ایستگاه، برنامه ریزی اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

زارع افزود: قطعا در زمان بهره‌برداری با سیاست گذاری کلان شهری اولویت بندی می‌شود که کدام ایستگاه زودتر وارد مدار مسافرگیری شده و خدمت رسانی کند.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.