معاون فنی و اجرایی سازمان قطارشهری قم با اشاره به روند ساخت ایستگاههای مترو، از طی شدن مراحل نهایی احداث سازه بتنی ایستگاه های اصلی مترو خبر داد
داریوش زارع در گفت و گو با شهرنیوز، با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث اجرایی مترو در دو فاز برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: فاز اول شامل شش ایستگاه و دپوی پارکینگ است.
به گفته معاون فنی و اجرایی سازمان قطارشهری قم دپوی پارکینگ محل تعمیرات و پارکینگ قطارها بوده که در انتهای خط جانمایی شده است.
زارع با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به منابع مالی و برنامهریزیهای شهری قرار بر این شده است که دو ایستگاه به صورت صددرصدی جانمایی شود، افزود: سازه و بحثهای نازک کاری این دو ایستگاه صددرصدی باید به اتمام برسد.
وی افزود: در بخش جداگانهای بحث تجهیزات هم در حال پیگیری و بستن قراردادهاست و در این دو ایستگاه در حال حاضر بحث سازه بتنی ایستگاه که شامل سازه مرکزی و سازه جانبی است، تقریبا مراحل نهایی خود را طی می کند.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطارشهری قم با بیان اینکه در دو ایستگاه که در اولویت اجرا هستند پیمانکاران نازک کاری و تاسیساتی شروع به کار کردهاند، افزود: در ایستگاههای عبوری هم که صرفا فعلا قطار از آنها عبور میکند و مسافر گیر نیستند؛ با توجه به اهمیت عبور ایمن قطار از ایستگاه، برنامه ریزی اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.
زارع افزود: قطعا در زمان بهرهبرداری با سیاست گذاری کلان شهری اولویت بندی میشود که کدام ایستگاه زودتر وارد مدار مسافرگیری شده و خدمت رسانی کند.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.