مهندس درویشی : مبلغ تعیین شده در بودجه سال 1400 دولت برای پروژه های قطارشهری قم بسیار کم است
به گزارش واحد ارتباطات سازمان قطارشهری قم ، مهندس درویشی با اشاره به اینکه مبلغ پیش بینی شده در بودجه دولت باید بخش قابل توجهی از منابع مالی سال آینده را تامین کند تصریح کرد با توجه به اینکه این سازمان برای سال آینده راه اندازی خط یک مترو قم را پیش رو دارد با مبلغ پیش بینی شده فعلی نمی تواند تعهدات خود را به طور کامل عملیاتی کند.
مدیرعامل سازمان قطارشهری با تاکید براینکه مبلغ پیش بینی شده در بودجه پاسخگوی هزینه های پروژه در سال آینده نیست ،گفت : مبلغی که برای پروژه های ریلی قم در بودجه سال آینده تعیین شده است ، در حالی که فقط هزینه های برآورد شده فاز اول خط یک برای سال آینده با بودجه تعیین شده غیر قابل مقایسه می باشد.
وی با بیان اینکه راه اندازی مترو در شهر قم ، عزم همگانی مسئولین و نمایندگان استان را می طلبد، ضمن تقدیر از حمایت های صورت گرفته تاکنون گفت: نمایندگان محترم قم در مجلس مساعدت لازم را برای افزایش مبلغ پیش بینی شده پروژه مترو قم در بودجه 1400 و همچنین تأمین ناوگان جهت فاز اول را داشته باشند.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.