شهردار قم از پیش بینی هزار میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول مترو قم خبر داد
به گزارش شهرنیوز؛ دکتر سیدمرتضی سقائیاننژاد در گفتوگو با خبرنگاران در حاشیه نشست شورای سازمان قطار شهری که برای بررسی مشکلات مترو قم که در استانداری برگزار شد، با اشاره به جلسه مشترک بررسی مشکلات مترو قم با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اظهار کرد: با توجه به تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد قرار بر این شد که تا پایان سال ۹۹ فاز اول پروژه مترو به بهرهبرداری برسد.
وی بیان کرد: ما بیشتر دنبال این بودیم که پشتوانه مالی و مهندسی پروژه به سمتی رود که پروژه به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد و دست کم هزار میلیارد تومان برای فاز اول پروژه اعتبار نیاز است که پیشبینی شده است.
شهردار قم با تاکید بر اینکه نحوه پیشبرد پروژه و تعاملات مربوط به آن در این جلسه تعیین تکلیف شد تصریح کرد: فاز اول پروژه در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح خواهد شد و ۴ ایستگاه دیگر به مرور راهاندازی میشود.
وی خاطرنشان کرد: اولویت اول ما اتمام این فاز اول و افتتاح آن است و در سال ۱۴۰۰ ادامه آن را در دستور کار خواهیم داشت.
سقائیاننژاد با بیان اینکه حمل و نقل ریلی اگرچه پرهزینه است اما میتواند برای شهرها راهگشا باشد تصریح کرد: در قم سالیانه ۲۰ میلیون زائر داریم که این پروژه میتواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی را برطرف سازد
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.