مهندس منصور درویشی در جلسه شورای سازمان قطارشهری قم عنوان کرد: اهتمام جدی شهرداری قم و سازمان قطارشهری بر تأمین منابع مالی پروژه مترو
به گزارش روابط عمومی سازمان قطارشهری با توجه به اهمیت اجرای به موقع پروژه خط 1 مترو قم برای مدیران کلان شهری و استان ، جلسه شورای سازمان قطار شهری قم برای بررسی مسائل ومشکلات پیش روی آن پروژه به ریاست استاندار قم و با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیمانکار پروژه، برگزار شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری با اشاره به محدودیت زمانی راه اندازی فاز اول خط 1 مترو طبق مصوبه شورای عالی فنی کشور تا انتهای سال 99 بیان داشت: احداث پروژه خط 1 مترو قم از سال 90 آغاز شده که مدت اولیه اجرای آن 60 ماه بوده است، که به دلیل مشکلات مختلف از جمله عدم تخصیص کامل اعتبارات عمرانی از سوی دولت در سنوات قبل و اختلافات قراردادی ناشی از نوسانات نرخ ارز، افزایش نرخ تورم و تحریم های ظالمانه ، راه اندازی این پروژه به تعویق افتاده است.
وی با بیان انجام بازدیدهای دوره ای خود از پروژه و شرکت در جلسات کارگاهی با حضور نفرات کلیدی پیمانکار ومشاور، خاطر نشان کرد : برای این که بتوانیم مطابق با برنامه زمانبندی مشخص تا پایان سال ۹۹ فاز اول این پروژه را تکمیل و راه اندازی نماییم، لازم است جلساتی در سطح مدیران کلان برای حل مشکلات پیش رو برگزار گردد و این موضوع نیز مورد تایید اعضای شورای سازمان قرارگرفت.
ایشان ضمن تأکید بر همدلی بین ارکان پروژه مترو قم و همچنین اهتمام جدی شهرداری و سازمان قطار شهری مبنی بر پرداخت صورت وضعیت ها در صورت پیشبرد کار طبق برنامه کاری، از پیمانکار مترو درخواست نمود در اسرع وقت ضمن تأمین به موقع تجهیزات، تیم فنی مهندسی و اجرایی خود در پروژه مترو را جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت کار، تکمیل نماید.
مهندس درویشی با تأکید بر لزوم حمایت و پشتیبانی فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از پروژه مترو ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای اساسی، در سرعت بخشیدن به پیشبرد برنامه های کاری پروژه، تزریق منابع مالی دریافتی از شهرداری قم در کوتاه ترین زمان ممکن به این پروژه می باشد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.