ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

پیام تبریک مهندس درویشی به مناسبت ولادت حضرت علی(علیه السلام) و روز پدر

17 اسفند 1398

مشاور عالی شهردار قم در امور حمل و نقل ریلی در پیامی ولادت حضرت علی(علیه السلام) و روز پدر را تبریک گفت. (تاریخ انتشار 98/12/17)

image

به گزارش روابط عمومی سازمان قطارشهری قم ،در پیام مهندس منصور درویشی آمده است:

به نام آفریدگار یکتا

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می ‌فرمایند:«بِرُّ الوالِدَینِ أکبَرُ فَریضَةٍ ؛ نیکی به پدر و مادر بزرگ ‌ترین فریضه است».

 سیزدهم رجب خجسته زادروز بزرگ‌مردی است که ولادت و شهادتش در خانه خدا بود. در کعبه زاده شد و در محراب مسجد کوفه به شهادت رسید و در میانه این دو، عمری است گرانبها، که در سایه تربیت ناب نبوی، وجود گرانقدر حضرتش را تا اسوه تقوی و پرهیزگاری، حکمت و دیانت، شجاعت و عدالت، جهاد و شهادت، تعالی بخشید و مظهر جوانمردی و رادمردی لقب داد.

در مکتب متعالی امام نخست شیعیان، آن پدر یتیمان و حامی ستمدیدگان، مردانی تربیت شدند که رسم پدر بودن را از سیره ارزشمند او آموختند و میلاد مولایشان را روز پدر نامیدند تا منش و زندگانی آن حضرت، آینه‌ای ماندگار برای تمام جوانمردان روزگار شود.

سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(علیه السلام) را به تمام پدران بزرگوار، به ویژه پدران معظم شهیدان تبریک و تهنیت می‌گویم و زندگی عزتمندانه مردان غیور ایران اسلامی را در ظلّ آیین علوی ، آرزومندم. امید که پروردگار متعال شایستگی پیروی راستین از رفتار، گفتار و کردار آن سرچشمه حقیقت و معرفت را نصیب همه ما گرداند.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.