مدیرکل مدیریت بحران استان قم از آمادگی و هماهنگی مطلوب نهادهای امدادرسانی در مانورهای بحران خبر داد.(تاریخ انتشار 98/7/13)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، محسن اوروجی در حاشیه مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو که در ایستگاه میدان کشاورز مترو قم برگزار شد، به آمادگی نهادهای مختلف عملیاتی و امدادرسانی برای حضور به موقع در حوادث و بحرانها اشاره کرد و گفت: شهرداری، نیروهای امدادی، انتظامی، آتشنشانی، راهور، اورژانس، قطار شهری، آبفا، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و دیگر دستگاهها در این مانور همکاری داشتند و به نوعی به دنبال این هستند که در حوادثی که احتمال دارد در مترو اتفاق بیفتد، آمادگی و تجربه کسب کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به برگزاری سه مانور در مترو قم، خاطرنشان کرد: پیش از مانور ایستگاه میدان کشاورز مانورهایی را در میدان نبوت و میدان ولیعصر(عج) با سناریوهای از پیشتعیین شده اجرا کردیم و مانورهای دیگری در آینده با توجه به حوادث احتمال در مترو برگزار خواهد شد.
اوروجی هدف از برگزاری این مانورها را احصاء نقاط ضعف و قوت برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف عنوان کرد و افزود: حوادثی که در شهر احتمال وقوع دارد با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روز بیشتر و متنوعتر میشود و حوادث جدیدی در شهر به وجود میآید که لازم است آسیبپذیریهای ما کاهش پیدا کند.
وی با اذعان به اینکه افزایش آمادگی و هماهنگی در مانورها موجب امدادرسانی بهتر در زمان حوادث و بحرانها خواهد شد، تصریح کرد: با برگزاری این مانورها حضور نیروها در حوادث بسیار خوب است و در حوادث اخیر استان قم بسیار مؤثر بوده است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.