مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از رصد دقیق نقاط ضعف امدادرسانی در مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو قم و اعلام آن به نهادهای ذیربط برای رفع مشکلات خبر داد.(تاریخ انتشار 98/7/11)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، علی اکبر رحیمی در حاشیه مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو که در ایستگاه میدان کشاورز برگزار شد، اظهار کرد: این سومین مانوری است که شهرداری با همکاری نهادهای مختلف استان در سالهای اخیر در راستای سنجش آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی شهر با سناریو از پیشتعیین شده اجرا میکند.
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به برگزاری این مانور در ایستگاه A13 مترو در میدان کشاورز قم، برگزاری جلسات متعدد کارشناسی برای طراحی سناریو این مانور را مورد توجه قرار داد و گفت: در سناریو این مانور وظیفه هر نهاد امدادی و عملیاتی به طور دقیق مشخص شده بود و طبق برنامه و زمان مشخصشده شاهد حضور نیروها بر سر صحنه حادثه بودیم.
رحیمی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این مانور دستیابی به نقاط ضعف و قوت در حوادث و روند امدادرسانی است، تصریح کرد: رصد دقیق اقدامات در مانور توسط کارشناسان صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت تدوین شده و به نهادهای مسوول اعلام میشود تا نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام شود.
وی با اشاره به فرماندهی عملیات مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو در میدان کشاورز قم توسط سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری، همکاری مجموعه مدیریت بحران شهرداری و استان، استانداری، نیروی انتظامی، اورژانس، شرکتهای خدمات رسانی و… در این مانور را مورد توجه قرار داد.
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ارتقا سطح آمادگی و عکس العمل واکنش در شرایط اضطرار در حیطه وظایف دستگاه های امدادی را از دیگر اهداف این مانور ذکر کرد و افزود: شهرداری برگزاری مانورهای دیگری را نیز در راستای آمادگی بیشتر در زمان بحران در دستور کار دارد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.