استاندار قم گفت: هم اکنون چهار و هفت دهم کیلومتر از مونوریل استان تعیین تکلیف شده است و برای باقی مونوریل نیز با استفاده از نظرات کارشناسی باید تلاش شود. (تاریخ انتشار 1397/12/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، بهرام سرمست، چهارشنبه شب در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در صحن علنی این شورا، با تاکید بر استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام قم افزود: از هر سرمایه گذاری که بتواند طرح های نیمه تمام قم را از بلاتکلیف خارج کند حمایت می کنیم ولی باید این طرح ها از نظر کارشناسی مورد ارزیابی و از نظرحقوقی موانع آن برطرف شود تا طرح آماده واگذاری به سرمایه گذار شود.
وی اضافه کرد:نمی گوییم مونوریل را به صورت رایگان به سرمایه گذار برای تکمیل می سپاریم ولی با شرایط بسیار ساده حاضر به واگذاری این طرح هستیم.
وی گفت: میان بخش های مختلف شهر قم از نظر توزیع امکانات عدم تناسب وجود دارد که مدیریت شهری باید نسبت به کاهش این نابرابری اقدام جدی کند.
سرمست ،رویکرد تعاملی میان دستگاه های مختلف استان را ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی به عنوان تقویت کننده مدیریت استان و شهری به عنوان فرصتی باید بهره گرفت.
وی با بیان اینکه هماهنگی و همدلی مناسبی میان دستگاه های مختلف وجود دارد گفت: قم از جمله استانهایی می باشد که دارای تعامل بسیار زیاد میان مسئولان آن است که این موضوع نوید دهنده توسعه استان است.
وی شوراهای اسلامی را به عنوان نهادی مدنی و رکنی رکین در مدیریت شهری و محلی دانست و ادامه داد: دستگاه اجرایی و مدیریت اجرایی استان وظیفه خود را حمایت از شهرداری ها و شوراهای شهر دارد.
سرمست، با بیان اینکه اولویت های توسعه شهری در بودجه سال ۹۸ شهرداری دیده شده است افزود: شفافیت در بودجه و اطلاع رسانی ابعاد این بودجه به صورت عمومی از جمله ضرورت هایی است که باید به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام، توسعه فضای سبز سازگار با اقلیم قم، بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از جمله طرح هایی است که باید در اولویت قرار گیرند، گفت: برخی طرح ها قابلیت تبدیل به موتور محرک توسعه شهری هستند که تکمیل این طرح ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
سرمست با تاکید بر تبدیل قم به قطب گردشگری مذهبی گفت: ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله افزایش تعداد هتل ها و مسافر خانه ها و افزایش تعداد پارکینگ از جمله الزامات تبدیل قم به قطب گردشگری مذهبی است.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت استان نهایت همکاری با مسئولان شهری است گفت: برخی طرح ها با توجیه های غیر فنی و اقتصادی در قم اجرایی شده است که باید از این طرح ها تجربه گرفت.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.